Duck Duck

Duck Duck

Het is vakantie! Tijd om lekker bij te komen… Wij doen dat graag door lekker met zijn allen op de bank te ploffen en een leuke film aan te zetten. Zo keken wij afgelopen week Duck Duck! Over een eigenwijze gans… En die eigenwijsheid, die past helemaal bij ons ๐Ÿ˜‰ . Benieuwd wat we van de film vonden en of we hem aan zouden raden? Lees dan snel verder…

Duck Duck

Ben is een nogal eigenwijze gans, die dol is op stunten in de lucht! Hij vergeet alleen om te trainen voor de grote migratie en dat brengt hem in de problemen… Hij dreigt in zijn eentje achter te moeten blijven.

Tijdens het racen voor de lucht scheur Ben zo door een groep met eenden kuikentjes. De kleine eendjes Mo en Vie raken door Ben gescheiden van de groep. Ze vragen aan Ben of hij ze wil helpen, maar eigenlijk zit die daar helemaal niet op te wachten! Maar Ben verwondt zijn vleugel en kan niet mee met de ganzen. Ben besluit om dan toch met Mo en Vie op pad te gaan. Zo worden ze ook achterna gezeten door Banzou, een kat! Banzou ziet de twee kleine eendjes wel zitten als lekker hapje.

Ben ontpopt zich tijden hun tocht vol met halsbrekende toeren tot een echte “moeder gans”, hij doet er alles aan om Mo en Vie te beschermen!

Wat hebben we gelachen! De film zit vol met leuke humor, grapjes die ook voor kinderen goed te begrijpen zijn. Ondanks dat de film eigenlijk vanaf 6 jaar is, was hij niet te spannend voor Daan (4). Ja, hij kon niet de hele tijd zijn aandacht erbij houden en volgde het verhaal misschien niet helemaal… Maar hij heeft er wel echt van genoten en heeft zich slap gelachen om de grapjes die gemaakt werden. Ik beken eerlijk dat papa en mama ook lekker mee hebben zitten kijken. Het is een mooie animatiefilm met leuke humor. Zeker een aanrader om te kijken op een rustige film middag!

Duck DuckTitel: Duck Duck
Regisseur: Chris Jenkins
Cast: o.a. Kim-Lian van der Meij, Patrick Martens, Liza Sips, Johnny Kraaijkamp(Nederlandse stemmen)