Als verdriet op bezoek komt

“Als verdriet op bezoek komt” geschreven door “Eva Eland” is een boekje over troost en voor jong en oud. Praten over emoties is niet altijd even makkelijk voor iedereen, dit boekje kan je kind(eren) een beetje op weg helpen.

Als verdriet op bezoek komt

Soms staat verdriet onverwacht voor je deur…

Verdriet, het is maar een lastige emotie. Hoe moet je met verdriet omgaan? Zijn daar eigenlijk wel regels voor? Verdriet komt meestal heel onverwacht, vaak kan je je er niet op voorbereiden. Verdriet wil dicht bij je zijn, maar jij wilt het liever ver weg stoppen. Maar met dat wegstoppen, daar gaat verdriet niet van weg. Praat met verdriet, wat heeft het nodig? Gewoon lekker rustig aan doen, lekker tekenen of misschien wel lekker naar buiten? Misschien gaat verdriet de volgende dag wel weer weg.

“Als verdriet op bezoek komt” is een boek voor zowel jonge als oudere kinderen. We hebben allemaal onze emoties en moeten er ook allemaal mee om leren gaan. Voor de ene is dat makkelijker dan voor de ander. In dit boekje leer je verdriet kennen, moet je hem van je af duwen of juist dicht bij je houden? Wat er gebeurd er met verdriet als je dat doet?

“Als verdriet op bezoek komt” is een boekje dat je kind(eren) handvatten geeft bij het verwerken van verdriet.

Daan kan soms ook heel verdrietig zijn, maar kan er niet goed mee om gaan. Nu kan hij nog niet zo goed praten, wat het ook nog weer lastiger maakt. Wel hebben we samen dit boekje gelezen en als hij nu heel verdrietig is, dan zegt hij wel: “Mama, huilen mag”. Ik ben blij dat hij dat weer, want dit is een goed begin om straks ook alle andere emoties te leren uiten. Dit boekje kan zeker een aanwinst zijn als je kind(eren) niet goed met verdriet om kan gaan.

“Als verdriet op bezoek komt” kopen

Titel: Als verdriet op bezoek komt | Auteur: Eva Eland | Uitgeverij: Leopold | Taal: Nederlandstalig | Aantal bladzijden: 32 | Uitgave: Hardcover | Verschijning: November 2018 | Leeftijd: vanaf 3 jaar