Als verdriet op bezoek komt

“Als verdriet op bezoek komt” geschreven door “Eva Eland” is een boekje over troost en voor jong en oud. Praten over emoties is niet altijd even makkelijk voor iedereen, dit boekje kan je kind(eren) een beetje op weg helpen.

Als verdriet op bezoek komt

Soms staat verdriet onverwacht voor je deur…

Verdriet, het is maar een lastige emotie. Hoe moet je met verdriet omgaan? Zijn daar eigenlijk wel regels voor? Verdriet komt meestal heel onverwacht, vaak kan je je er niet op voorbereiden. Verdriet wil dicht bij je zijn, maar jij wilt het liever ver weg stoppen. Maar met dat wegstoppen, daar gaat verdriet niet van weg. Praat met verdriet, wat heeft het nodig? Gewoon lekker rustig aan doen, lekker tekenen of misschien wel lekker naar buiten? Misschien gaat verdriet de volgende dag wel weer weg.

“Als verdriet op bezoek komt” is een boek voor zowel jonge als oudere kinderen. We hebben allemaal onze emoties en moeten er ook allemaal mee om leren gaan. Voor de ene is dat makkelijker dan voor de ander. In dit boekje leer je verdriet kennen, moet je hem van je af duwen of juist dicht bij je houden? Wat er gebeurd er met verdriet als je dat doet?

“Als verdriet op bezoek komt” is een boekje dat je kind(eren) handvatten geeft bij het verwerken van verdriet.

Daan kan soms ook heel verdrietig zijn, maar kan er niet goed mee om gaan. Nu kan hij nog niet zo goed praten, wat het ook nog weer lastiger maakt. Wel hebben we samen dit boekje gelezen en als hij nu heel verdrietig is, dan zegt hij wel: “Mama, huilen mag”. Ik ben blij dat hij dat weer, want dit is een goed begin om straks ook alle andere emoties te leren uiten. Dit boekje kan zeker een aanwinst zijn als je kind(eren) niet goed met verdriet om kan gaan.

“Als verdriet op bezoek komt” kopen

Titel: Als verdriet op bezoek komt | Auteur: Eva Eland | Uitgeverij: Leopold | Taal: Nederlandstalig | Aantal bladzijden: 32 | Uitgave: Hardcover | Verschijning: November 2018 | Leeftijd: vanaf 3 jaar

Volg Happinessfromme ook op Facebook, Instagram & Pinterest en blijf op de hoogte van o.a. de laatste nieuwtjes, persoonlijke updates & nog veel meer leuks… β™₯

Mijn Interactieve Video Microscoop van VTech is Speelgoed van het Jaar in Nederland! Wederom super leuk en leerzaam speelgoed voor de wat oudere kinderen. Alle kleine en grote professoren; welkom in de wereld van virussen en cellen! Mijn Interactieve Video Microscoop valt zeker in de smaak bij alle wijsneuzen van 7 tot 99 jaar! Natuurlijk mag je er ook gewoon mee spelen als je 100 bent πŸ˜‰ . Turen naar de grootste geheimen van het aardse leven is natuurlijk super indrukwekkend, wie wil dat nu niet? Gerelateerd
De vakjury heeft de winnaars van de Verkiezing Speelgoed van het Jaar 2022 bekend gemaakt! Tijdens de zomervakantie hebben ze 156 stuks speelgoed uitgebreid getest en beoordeeld. Hier zijn uiteinde drie winnaars in 15 categorieΓ«n uitgekomen! Vanaf nu mag het publiek, dus ook jij, stemmen op hun favoriet. Dit kan tot en met 28 oktober 2022 en je maakt daarbij ook nog eens kans op een mooie prijs als je stemt! Gerelateerd