Recensie -Beter een goede buur...

Beter een goede buur…

Beter een goede buur… geschreven door Rocio Bonilla is een boek over buren. Tegenwoordig is contact met buren niet meer zo vanzelfsprekend, maar wat gebeurt er als je elkaar ineens wel leert kennen? Hoe leven wij met elkaar samen en hoe gaan we eigenlijk met elkaar om? Een erg leuk onderwerp om bespreekbaar te maken bij je kind, want hoe denkt je kind er eigenlijk over?

Daan en ik hebben samen het boek gelezen, we hebben samen ook besproken hoe wij met de buren omgaan… Nu denkt hij daar iets anders over dan dat ik dat doe, maar dat komt door “grote mensen zaken” waar hij gelukkig niets van mee krijgt. Daarbij moet ik ook zeggen dat we ook hele leuke mensen in de buurt hebben wonen en ik me in die zin helemaal bij Daan zijn positiviteit aan kan sluiten!

Beter een goede buur…

Beter een goede buur… is vanaf de eerste bladzijde leuk! Om de beurt worden de bewoners van de buurt aan je voorgesteld. Ze wonen allemaal in een hele gewone buurt, een buurt die voor veel mensen waarschijnlijk heel herkenbaar is! Alle bewoners hebben hun eigen verhaal, maar hebben dat eigenlijk nog nooit aan hun buren verteld. Ze wonen samen in een buurt, maar kennen elkaar eigenlijk helemaal niet. Behalve Saartje!

“Er was eens een buurt als zoveel andere buurten. Er waren huizen, bomen, stoplichten… En buren die elkaar niet kenden. Maar op een dag gebeurde er iets kleins, en nog iets kleins en nog iets… En dat had een GROOTS effect: de buurt werd eindelijk een warme, gezellige plek waar mensen elkaar helpen, voor elkaar zorgen en vriendschappen sluiten voor het leven. Dit is een verhaal over hoe mensen samenleven en met elkaar omgaan. Het is een verhaal over ons allemaal.(Bron: achterflap boek)

“Beter een goede buur…” is naar mening een boek voor kinderen uit de onderbouw van de basisschool. Je kind zal genieten van de prachtige tekeningen, je wordt er gewoon enorm blij van! Daarnaast is het natuurlijk een heel actueel onderwerp dat je altijd met je kind kunt bespreken. Hoe zit het eigenlijk bij jullie in de buurt? Ken jij je buren een beetje? H

Zoals ik al vertelde heb ik het boek samen met Daan gelezen. We hebben echt een hele tijd zitten kletsen over de buurt waarin wij wonen. Wat vindt hij leuk en wat mist hij in de buurt? Kennen wij onze buren een beetje en wat weten de buren eigenlijk van ons? Ik denk dat we onze buren redelijk kennen, Daan is echt een kind en kwebbelt er op los tegen iedereen. Persoonlijk ben ik meer een gesloten boek en deel niet graag dingen, daarvoor moet je echt wel mijn vertrouwen gewonnen hebben. Ik heb dus nog wel wat dingen te leren… Nog even terug naar het boek, wij zijn heel enthousiast! Het is een leuk verhaal met mooie tekeningen en wij hebben aan de hand van het boek dus heerlijk zitten kletsen.

Beter een goede buur... - Voorkant
Bron afbeelding: Bol.com
TitelBeter een goede buur…
AuteurRocio Bonilla
Illustrator
UitgeverijDe Vier Windstreken
TaalNederlandstalig
Aantal bladzijden48
UitgaveHardcover
VerschijningMei 2021
ISBN9789051168617
Aanbevolen leeftijd

Mijn Interactieve Video Microscoop van VTech is Speelgoed van het Jaar in Nederland! Wederom super leuk en leerzaam speelgoed voor de wat oudere kinderen. Alle kleine en grote professoren; welkom in de wereld van virussen en cellen! Mijn Interactieve Video Microscoop valt zeker in de smaak bij alle wijsneuzen van 7 tot 99 jaar! Natuurlijk mag je er ook gewoon mee spelen als je 100 bent 😉 . Turen naar de grootste geheimen van het aardse leven is natuurlijk super indrukwekkend, wie wil dat nu niet? Gerelateerd
De vakjury heeft de winnaars van de Verkiezing Speelgoed van het Jaar 2022 bekend gemaakt! Tijdens de zomervakantie hebben ze 156 stuks speelgoed uitgebreid getest en beoordeeld. Hier zijn uiteinde drie winnaars in 15 categorieën uitgekomen! Vanaf nu mag het publiek, dus ook jij, stemmen op hun favoriet. Dit kan tot en met 28 oktober 2022 en je maakt daarbij ook nog eens kans op een mooie prijs als je stemt! Gerelateerd