Boelie en Mumi

Boelie en Mumi en de fantastische reis naar het begin van de ochtend

“Boelie en Mumi en de fantastische reis naar het begin van de ochtend” geschreven door “Pepijn Lanen”. Pepijn Lanen, die je waarschijnlijk wel kent van De Jeugd van Tegenwoordig, schrijft een betoverend voorleesverhaal. De prachtige illustraties zijn van bekroond illustrator Joren Joshua. Boeli en Mumi (broer en zus) zijn al vroeg wakker. Terwijl Mama Reus en Papa Reus nog slapen, gaan ze op avontuur!

Voorlezen vind ik heerlijk, wij vinden het dus altijd leuk om nieuwe boeken te ontdekken. Dat het boek door Pepijn Lanen, die we natuurlijk kennen van De Jeugd van Tegenwoordig kennen, is geschreven maakt het nog leuker. Samen met Daan ben ik het boek gaan lezen en wat wij ervan vinden lees je later in dit artikel! Nu eerst meer over het boek.

Boeli en Mumi zijn al vroeg wakker. Terwijl papa en mama nog slapen, gaan ze zelf op avontuur! Ze komen door allemaal spannende werelden, of zijn het gewoon de kamers van het huis? Broer en zus werken goed samen, zo hebben ze wel zin in een ontbijtje, maar hoe maak je dat eigenlijk klaar? Ondanks dat ze het avontuur allebei wel heel erg spannend vinden, is het ook wel een heel mooi avontuur zo vroeg in de ochtend!

“Boelie en Mumi en de fantastische reis naar het begin van de ochtend” is een boek voor kinderen vanaf een jaar of drie. Het verhaal is erg leuk om voor te lezen, maar daarnaast is het ook erg leuk om alle tekeningen te bestuderen. Naast het geschreven verhaal kan je in de tekeningen namelijk ook allemaal leuke dingen ontdekken en daarmee een beetje je eigen verhaal maken.

Daan en ik vinden het een erg leuk boek! De eerste keer hebben we natuurlijk het verhaal gelezen, maar we vinden het ook erg leuk om ons eigen verhaal te verzinnen naar aanleiding van de illustraties. Boelie en Mumi maken het wel spannend, maar dat komt ook doordat ze zelf hun avontuur ook wel spannend vinden. Leuk dat dit ook benoemd wordt door ze, zo kunnen de kinderen ook deze emotie leren herkennen.

Bron Beeld: Bol.com Partnerprogramma
TitelBoeli en Mumi en de fantastische reis naar het begin van de ochtend
AuteurPepijn Lanen
IllustratorJoren Joshua
UitgeverijLannoo
TaalNederlandstalig
Aantal bladzijden32
UitgaveHardcover
VerschijningSeptember 2021
ISBN9789401476577
Aanbevolen leeftijdvanaf 3 jaar

Ik schrijf geregeld recensies en reviews. Nieuwsgierig? Bezoek dan eens deze pagina met alle reviews en recensies die op Happinessfromme verschenen zijn.

Mijn Interactieve Video Microscoop van VTech is Speelgoed van het Jaar in Nederland! Wederom super leuk en leerzaam speelgoed voor de wat oudere kinderen. Alle kleine en grote professoren; welkom in de wereld van virussen en cellen! Mijn Interactieve Video Microscoop valt zeker in de smaak bij alle wijsneuzen van 7 tot 99 jaar! Natuurlijk mag je er ook gewoon mee spelen als je 100 bent πŸ˜‰ . Turen naar de grootste geheimen van het aardse leven is natuurlijk super indrukwekkend, wie wil dat nu niet? Gerelateerd
De vakjury heeft de winnaars van de Verkiezing Speelgoed van het Jaar 2022 bekend gemaakt! Tijdens de zomervakantie hebben ze 156 stuks speelgoed uitgebreid getest en beoordeeld. Hier zijn uiteinde drie winnaars in 15 categorieΓ«n uitgekomen! Vanaf nu mag het publiek, dus ook jij, stemmen op hun favoriet. Dit kan tot en met 28 oktober 2022 en je maakt daarbij ook nog eens kans op een mooie prijs als je stemt! Gerelateerd