De kikker die wilde kraaien

De kikker die wilde kraaien

“De kikker die wilde kraaien” geschreven door “Monique Berndes” is een boekje met een boodschap! Wil je kindje ook wel eens iets kunnen wat een ander kan? Lees dan zeker samen dit boekje, want moet je dat wel willen?

De kikker die wilde kraaien

Kukelekuuuuu !!! Kraait de… kikker?

De kikker die wilde kraaien… Maar kikkers kraaien toch helemaal niet? De haan kraait en alle dieren klappen voor hem. Of nou ja, alle dieren? De kikker niet, die vindt dat de haan maar een beetje aan het opscheppen is. Hij denkt dat hij het veel beter kan, maar heb jij wel eens een kikker horen kraaien? Hij gaat op het dak zitten en schraapt zijn keel… Jeetje, wat is dat voor geluid? Alle dieren schrikken zich helemaal kapot. Een applaus, nee dat krijgt de kikker niet, althans niet voor het kraaien. De kikker heeft iets gedaan waar de haan heel jaloers op is geworden!

“De kikker die wilde kraaien” is een boek voor alle kinderen. De boodschap die erin zit vind ik erg goed! We zijn allemaal wel eens jaloers op iemand anders, want wat zouden we ook graag willen kunnen wat een ander kan! Als we het proberen lukt het niet altijd. Maar vergeten we daarbij niet te kijken naar wat we wel kunnen? Misschien is dat wel iets heel bijzonders, wat een ander juist niet kan.

“De kikker die wilde kraaien” is een leuk boek over jaloezie.

“Mama, een kikker kraait niet!” Nee, dat klopt helemaal… Daan snapte het niet helemaal, want een kikker kwaakt. We hebben samen het boek met de prachtige illustraties gelezen. Ik denk dat Daan nog net iets te jong is om de achterliggende boodschap te begrijpen, maar ook zonder dat begrip is het gewoon een leuk boek om te lezen. Hoe klein hij ook is, ook hij heeft met deze gevoelens te maken, maar kan ze nog niet onder woorden brengen. Leuk om er op deze manier al een beetje aandacht aan te besteden. Een heerlijk kinderboek, leuk om voor te lezen of om zelf te lezen!

“De kikker die wilde kraaien” kopen

Titel: De kikker die wilde kraaien | Auteur: Monique Berndes | Illustraties: Jann Wienekamp | Uitgeverij: De Vier Windstreken | Taal: Nederlandstalig | Aantal bladzijden: 32 | Uitgave: Hardcover | Verschijning: November 2018 | Leeftijd: vanaf 4 jaar

Volg Happinessfromme ook op Facebook, Instagram & Pinterest en blijf op de hoogte van o.a. de laatste nieuwtjes, persoonlijke updates & nog veel meer leuks… โ™ฅ