|| Recensie || Druppy in de wereld vol kleuren

Druppy

“Druppy in de wereld vol kleuren” is een kleurrijk boek waarin Druppy de wereld ontdekt. Het leuke is dat je kindje ook alles mee kan ontdekken! Een erg leuk boek, waar ik je hieronder nog meer over ga vertellen.

Druppy in de wereld vol kleuren

“Wie ben jij, oranje wezentje?” Druppy heeft nog geen idee, maar met behulp van wat dieren ontdekt hij de wereld van kleuren, emoties, vriendschap en zichzelf!

Druppy in de wereld vol kleuren

Druppy weet niet zo goed wie hij is. Hij lijkt op een drupje, daarom heeft de vlinder hem ook Druppy genoemd, maar verder weet hij niets. Hij krijgt allemaal verschillende kleuren in het boek en ontmoet allemaal verschillende vriendjes, die ook allemaal een andere kleur hebben. Zou hij iemand vinden die hetzelfde is als hem? Of zou hij tot een andere ontdekking komen?

Het concept

“Druppy in de wereld vol kleuren” is, zoals de titel al doet vermoeden, een erg kleurrijk boek! Elke pagina bestaat uit een groot plaatje met twee regels tekst. Dit is precies genoeg voor kinderen, anders raken ze hun aandacht kwijt. In het boek leer je over kleuren, emoties, vriendschap en over jezelf. Een boekje om je te vermaken, maar om tegelijkertijd ook te leren.

Een kleurrijk boekje waarin je zelf voor veel interactie met je kind kan zorgen. het boekje is dan ook geschikt voor kinderen van 0-6 jaar. Hij is ook leuk voor kinderen die net leren lezen met de korte teksten en vele plaatjes. De allerkleinsten kan je voorlezen, met wat peuters en kleuters kan je van alles zoeken in het boek en de oudere kinderen kunnen hem zelf lezen.

Een boek met prachtige kleurrijke plaatjes waarin een wezentje gaat ontdekken wie hij is. Hij maakt veel vriendjes tijdens zijn zoektocht en ontdekt veel nieuwe dingen.

Zelf ben ik erg enthousiast over het boek. Samen met Daan heb ik hem al gelezen en Daan was vooral overdonderd door alles wat hij overal in het boek zag staan. Het verhaal boeit hem nog niet zo, maar het zoeken van dieren en kleuren vindt hij ontzettend leuk. Ook de zoekplaten achterin het boek zijn favoriet. Ik vind zelf het verhaal erg mooi en zeker de boodschap die er in zit. Druppy zoekt iemand die hetzelfde is, maar kan die niet vinden. Dit geldt ook voor ons, we vinden niemand die hetzelfde is, want iedereen is anders. Ik vind het een leuk en leerzaam boekje, wat ons al boel lol heeft opgeleverd.

Druppy in de wereld vol kleuren

Titel: Druppy in de wereld vol kleuren
Schrijver: Sander Cruz
Uitgever: Arpenco uitgeverij
Aantal bladzijden: 32
Uitgaven: Hardcover
Verschijning: Mei 2018

“Druppy in de wereld vol kleuren” kopen

Zoals je misschien wel al gezien hebt word je doorgelinkt naar Bol.com als je op kopen klinkt. Natuurlijk zijn er online en offline winkels die ook dit leuke boek verkopen. Denk bijvoorbeeld aan: Bruna.

Voor meer recensies neem hier eens een kijkje!