|| Recensie || Een boek vol gevoelens en 1 goudvis

“Een boek vol gevoelens en 1 goudvis” door Marjan Gerarts en Deborah van der Schaaf is echt een heel fijn boek! Het helpt je kind (en jou ook), om over gevoelens te praten. Lees je mee over het boekje?

Een boek vol gevoelens en 1 goudvis

Emoties, wat is het precies en hoe voelt het?

Emoties, iedereen heeft ze, maar niet iedereen vindt het makkelijk om er mee om te gaan. Dat is logisch, want er zijn zoveel verschillende dingen die je kunt voelen. Het valt niet altijd mee om je kind goed te ondersteunen bij het omgaan met zijn emoties. In “een boek vol gevoelens en 1 goudvis” vindt je kind een heleboel uitleg, opdrachten en tips over het omgaan met emoties. Je kind gaat niet alleen aan de slag met het boek, maar moet wel begeleid worden door een volwassenen.

In het boek lees je over de verschillende emoties, uitdrukkingen die met emoties te maken hebben en diverse soorten emoties worden apart besproken. Aan de hand van verschillende opdrachten leert je kind emoties te begrijpen en leert hij er met behulp van tips mee om te gaan.

“Een boek vol gevoelens en 1 goudvis” is een boek voor kinderen, waarmee ze onder begeleiding van een volwassene mee aan de slag kunnen. Het is met name een boek voor kinderen die niet goed met hun emoties om kunnen gaan, maar ook kinderen die hier niet mee zitten kunnen dit boek heel goed lezen en ermee aan de slag. Kinderen die zelf kunnen lezen, kunnen er voor een groot deel zelf mee aan de slag, daarmee is het boek dan ook erg geschikt voor kinderen van de bovenbouw van de basisschool. Kinderen die nog niet zelf kunnen lezen, kunnen ook prima opdrachten uit het boek doen, als ouder zijnde moet je dan je kind in alles begeleiden en het op het niveau van je kind aanpassen.

Een leerzaam boek, waarin je kind zichzelf leert kennen en om leert gaan met al die emoties die mensen kunnen voelen.

Ik ben zelf super enthousiast over het boek. Het is ook voor mij als volwassene niet altijd makkelijk om met mijn emoties om te gaan. Ik vind het niet altijd even makkelijk om mijn emoties te uiten. Toch zal ik Daan hier wel in moeten gaan begeleiden en ik ben dan ook erg blij met dit boek. Daan kan zelf nog niet lezen natuurlijk, dus ik moet alles aanpassen op zijn niveau. Nu merk ik wel dat het allemaal nog moeilijk is voor hem en meer geschikt is voor oudere kinderen, maar met een beetje creativiteit van mijn kant komen we al een heel eind. Mijn conclusie is dan ook dat dit boek een must have is voor iedereen die het moeilijk vindt om met emoties om te gaan. Met name geschikt voor basisschool kinderen.

Je bent vast heel benieuwd wat die goudvis in de titel van het boek met het boek te maken heeft? Ik was dat wel en was dan ook erg verrast toen ik las wat hij met het boek te maken had ๐Ÿ˜‰ .

Een boek vol gevoelens en 1 goudvis

Titel: Een boek vol gevoelens en 1 goudvis
Auteur: Marjan Gerarts en Deborah van der Schaaf
Uitgeverij: Lannoo
Aantal bladzijden: 48
Uitgaven: Hardcover
Verschijning: Juni 2018

“Een boek vol gevoelens en 1 goudvis” kopen

Zoals je misschien wel al gezien hebt word je doorgelinkt naar Bol.com als je op kopen klinkt. Natuurlijk zijn er online en offline winkels die ook dit leuke boek verkopen. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan: Bruna en Blokker.

Voor meer recensies neem hier eens een kijkje![AdSense-A]