Een ongewoon huwelijk

Een ongewoon huwelijk

“Een ongewoon huwelijk” geschreven door “Tayari Jones” is volgens Oprah Winfrey een fantastisch boek. Een hartverwarmend en overweldigend boek over onvoorwaardelijke liefde. Één van de mooiste boeken die ik dit jaar gelezen heb!

Een ongewoon huwelijk

Oprah Winfrey: “Een fantastisch boek.”

Celestial en Roy zijn een jong, getrouwd stel. Ze hebben elkaar leren kennen op de universiteit, zijn erg gelukkig samen en werken hard aan hun carrière. Roy is niet altijd even trouw en ze hebben regelmatig ruzie, maar de liefde overwint. Maar dan slaat het noodlot toe. Roy belandt voor twaalf jaar in de cel, omdat hij beschuldigd wordt van verkrachting. De beschuldiging is niet terecht. Celestia gaat verder met haar leven en zoekt troost bij Andre, haar jeugdvriend. Hierdoor ontstaat er een driehoeksverhouding. Hoe met het nu verder met de relatie tussen Celestial en Roy? Kan un liefde dit drama overleven?

Het verhaal speelt zich op verschillende plekken af. In Atlanta, waar Celesital en Roy wonen, in Eloe waar Roy zijn ouders wonen en waar hij is opgegroeid en in het Parson Correntional Center, de gevangenis waar Roy zit.

“Een ongewoon huwelijk” is een boek voor iedereen die van een goed boek houdt. Het boek is lekker vlot geschreven. Je krijgt steeds meer over het verhaal te weten, vanuit verschillende perspectieven. Hierdoor leer je de gevoelens en gedachten kennen van de verschillende personages. Door de manier waarop het verhaal verteld wordt, word je er in mee gezogen. Het gaat over een onderwerp dat hopelijk voor de meeste mensen een ver van je bed show is, maar aan de andere kant kan dit iedereen overkomen. Dit maakt dat het ook zo aangrijpend is. Want wat zou jij doen als in een situatie komt die je nooit had verwacht en waar je niets aan kan veranderen?

“Een ongewoon huwelijk” is een prachtig boek over onvoorwaardelijke liefde!

Zonder over het boek gelezen te hebben, was ik er al erg nieuwsgierig naar! Dit komt door de prachtige kaft, die direct mijn aandacht heeft getrokken. Het verhaal heeft me aangegrepen en ik kon maar moeilijk stoppen met lezen. Je kunt je erg goed inbeelden hoe de verschillende personages zich moeten voelen. Hoe zou ik zelf reageren en handelen als me dit zou overkomen? Ik heb geen idee. Wat ik wel weet is dat ik begrijp waarom Oprah Winfrey dit boek aanbeveelt.

Titel: Een ongewoon huwelijk | Auteur: Tayari Jones | Uitgeverij: Harper Collins | Taal: Nederlandstalig | Aantal bladzijden: 352 | Uitgave: Paperback & Ebook | Verschijning: September 2018

Bron beeld; Uitgeverij Harper Collins (ovv Citaatrecht)

Mijn Interactieve Video Microscoop van VTech is Speelgoed van het Jaar in Nederland! Wederom super leuk en leerzaam speelgoed voor de wat oudere kinderen. Alle kleine en grote professoren; welkom in de wereld van virussen en cellen! Mijn Interactieve Video Microscoop valt zeker in de smaak bij alle wijsneuzen van 7 tot 99 jaar! Natuurlijk mag je er ook gewoon mee spelen als je 100 bent 😉 . Turen naar de grootste geheimen van het aardse leven is natuurlijk super indrukwekkend, wie wil dat nu niet? Gerelateerd
De vakjury heeft de winnaars van de Verkiezing Speelgoed van het Jaar 2022 bekend gemaakt! Tijdens de zomervakantie hebben ze 156 stuks speelgoed uitgebreid getest en beoordeeld. Hier zijn uiteinde drie winnaars in 15 categorieën uitgekomen! Vanaf nu mag het publiek, dus ook jij, stemmen op hun favoriet. Dit kan tot en met 28 oktober 2022 en je maakt daarbij ook nog eens kans op een mooie prijs als je stemt! Gerelateerd