|| Recensie || Een ongewoon huwelijk

Een ongewoon huwelijk

“Een ongewoon huwelijk” geschreven door “Tayari Jones” is volgens Oprah Winfrey een fantastisch boek. Een hartverwarmend en overweldigend boek over onvoorwaardelijke liefde. Één van de mooiste boeken die ik dit jaar gelezen heb!

Een ongewoon huwelijk

Oprah Winfrey: “Een fantastisch boek.”

Een ongewoon huwelijk achterkant
Bron afbeelding: Bol.com

Celestial en Roy zijn een jong, getrouwd stel. Ze hebben elkaar leren kennen op de universiteit, zijn erg gelukkig samen en werken hard aan hun carrière. Roy is niet altijd even trouw en ze hebben regelmatig ruzie, maar de liefde overwint. Maar dan slaat het noodlot toe. Roy belandt voor twaalf jaar in de cel, omdat hij beschuldigd wordt van verkrachting. De beschuldiging is niet terecht. Celestia gaat verder met haar leven en zoekt troost bij Andre, haar jeugdvriend. Hierdoor ontstaat er een driehoeksverhouding. Hoe met het nu verder met de relatie tussen Celestial en Roy? Kan un liefde dit drama overleven?

Het verhaal speelt zich op verschillende plekken af. In Atlanta, waar Celesital en Roy wonen, in Eloe waar Roy zijn ouders wonen en waar hij is opgegroeid en in het Parson Correntional Center, de gevangenis waar Roy zit.

“Celestial en Roy zijn jong, verliefd en pas getrouwd. Zijn carrière in de zakenwereld zit in de lift, zij is een veelbelovende artiest. Ze zijn net aan het wennen aan de routine van hun leven samen als ze uit elkaar gerukt worden door omstandigheden die ze zich nooit hadden kunnen inbeelden. Roy wordt gearresteerd en veroordeeld tot twaalf jaar cel voor een misdaad waarvan Celestial weet dat hij die niet heeft gepleegd. Wrong race, wrong place. Ondanks haar sterke onafhankelijkheid, voelt Celestial zich ontheemd. Ze zoekt troost bij André, haar jeugdvriend en getuige op haar huwelijk. Ondertussen ontdekt Roy in zijn isolement een heel nieuwe wereld. Kan liefde standhouden op het scherpst van de snede? Een ongewoon huwelijk is een eigentijdse, briljante en ontroerende roman over onvoorwaardelijke liefde en de complexiteit van relaties.”
(Bron:  achterflap boek)

“Een ongewoon huwelijk” is een boek voor iedereen die van een goed boek houdt. Het boek is lekker vlot geschreven. Je krijgt steeds meer over het verhaal te weten, vanuit verschillende perspectieven. Hierdoor leer je de gevoelens en gedachten kennen van de verschillende personages. Door de manier waarop het verhaal verteld wordt, word je er in mee gezogen. Het gaat over een onderwerp dat hopelijk voor de meeste mensen een ver van je bed show is, maar aan de andere kant kan dit iedereen overkomen. Dit maakt dat het ook zo aangrijpend is. Want wat zou jij doen als in een situatie komt die je nooit had verwacht en waar je niets aan kan veranderen?

“Een ongewoon huwelijk” is een prachtig boek over onvoorwaardelijke liefde!

Zonder over het boek gelezen te hebben, was ik er al erg nieuwsgierig naar! Dit komt door de prachtige kaft, die direct mijn aandacht heeft getrokken. Het verhaal heeft me aangegrepen en ik kon maar moeilijk stoppen met lezen. Je kunt je erg goed inbeelden hoe de verschillende personages zich moeten voelen. Hoe zou ik zelf reageren en handelen als me dit zou overkomen? Ik heb geen idee. Wat ik wel weet is dat ik begrijp waarom Oprah Winfrey dit boek aanbeveelt.

Een ongewoon huwelijk
Bron afbeelding: Bol.com

Titel: Een ongewoon huwelijk
Auteur: Tayari Jones
Uitgeverij: Harper Collins
Aantal bladzijden: 352
Uitgave: Paperback & Ebook
Verschijning: September 2018
ISBN: 9789402730005

Bestel de Paperback (€ 19,99)
Bestel het Ebook (€ 13,99)

De meeste boeken zijn ook te krijgen bij o.a. Bruna en de Bijenkorf.

Volg jij Happinessfromme al op Facebook, InstagramBloglovin of Pinterest?

Een ongewoon huwelijk

5 gedachten over “|| Recensie || Een ongewoon huwelijk”

1. Lijkt me heel interessant! Ik ben alleen de laatste tijd niet meer zo van de fictie. Ik neem er de tijd niet voor. Maar misschien toch maar weer eens een kans geven, aangezien ik vroeger een enorme boekenwurm was.