Escape School, het gevaarlijke toverboek

Escape School, het gevaarlijke toverboek!

“Escape School, het gevaarlijke toverboek!” Ontdek kostschool Espenstein, een eeuwenoud gebouw met hoge torens, brede trappen, donkere kelders, grote zalen en geheime hoekjes. Het lijkt wel een echt spookkasteel! Voor Tom en Anna is de school hun tweede huis en voortaan ook voor jou! In dit gevaarlijke toverboek ga je namelijk op avontuur op Espenstein!

Op Espenstein gebeuren namelijk allemaal rare dingen, het wemelt er ineens van de kobolden! Ze zetten de hele school op stelten, maar waar komen ze toch vandaan? En wat heeft het gevaarlijke toverboek in de bibliotheek er allemaal mee te maken? Het wordt een spannende zoektocht samen met Anna en Tom, lukt het jou om alle puzzels en raadsels op te lossen?

Lezen moet leuk zijn, daar leer je immers het meeste van! Dankzij het boek Escape School is lezen ook heel erg leuk! Je hoeft in dit boek namelijk niet alleen maar te lezen, je moet ook allemaal puzzels oplossen.

Na een korte introductie wordt je meegenomen in het verhaal van de speurtocht, waarin je Anna en Tom gaat helpen bij het oplossen van de puzzels. Het boek lees je als een normaal boek, maar door de raadsels en puzzels die je tegen komt moet je soms vooruit bladeren of even terugkijken in het boek. Een foutje maken tijdens het puzzelen is trouwens helemaal niet erg, want je kunt het verhaal gewoon blijven lezen.

“Escape School, het gevaarlijke toverboek!” is een boek voor kinderen in de leeftijd van 6-8 jaar. Doordat ze zowel moeten lezen als kunnen spelen (als in puzzelen en raadsels oplossen) blijft het leuk! Lezen wordt op deze manier een positieve ervaring, wat je zoon/dochter natuurlijk ook het nodige zelfvertrouwen geeft.

Hoewel het boek voor beginnende lezers is, hangt het wel echt af van het leesniveau van de lezer. Niet ieder kind van een bepaalde leeftijd leest natuurlijk even goed. Toch is het boek ook leuk als je zoon/dochter nog niet alles zelf kan lezen, door samen het boek te gaan lezen werk je ook samen aan de lees skills.

Daan is 6 jaar en nog geen hele sterke lezer. Het lukt hem dan ook nog niet om alleen het boek te lezen. Toch valt het boek goed in de smaak! We oefenen namelijk iedere avond met lezen en dankzij “Escape School, het gevaarlijke toverboek” wordt dit ook nog eens heel erg leuk! Als je het hebt over het boek zelf kunnen lezen, dan denk ik dat het meer iets is voor kinderen begin groep vier. Al blijf ik er ook bij dat ieder kind anders is en je niet naar de leeftijd moet kijken, maar naar het leesniveau van je zoon/dochter.

Tip!

Even een tip! Je kunt in het boek schrijven bij het oplossen van de puzzels en de raadsels, maar dat betekent ook dat je hem niet nogmaals kunt lezen of aan iemand door kan geven. Gelukkig is daar een oplossing voor, je kunt namelijk de werkbladen downloaden en zelf printen. Zo lezen Daan en ik het boek nu samen, maar als hij het over één of twee jaar zelf kan lezen, dan kan hij nogmaals alle puzzels en raadsels maken.

Escape School
Bron Beeld: Bol.com Partnerprogramma
TitelEscape School, het gevaarlijke toverboek
AuteurAnne Scheller
UitgeverijWitte Leeuw
TaalNederlandstalig
Aantal bladzijden72 pagina’s
UitgaveHardcover
VerschijningJanuari 2022
ISBN9789493236103
Aanbevolen leeftijd6-8 jaar

Escape fan?

Ben jij nu een echte escape fan? Voor volwassenen kan ik het Undercover Detective spel echt aanraden. Voor de kinderen is ook de escape room van Circus Pief Paf heel erg leuk!

Mijn Interactieve Video Microscoop van VTech is Speelgoed van het Jaar in Nederland! Wederom super leuk en leerzaam speelgoed voor de wat oudere kinderen. Alle kleine en grote professoren; welkom in de wereld van virussen en cellen! Mijn Interactieve Video Microscoop valt zeker in de smaak bij alle wijsneuzen van 7 tot 99 jaar! Natuurlijk mag je er ook gewoon mee spelen als je 100 bent 😉 . Turen naar de grootste geheimen van het aardse leven is natuurlijk super indrukwekkend, wie wil dat nu niet? Gerelateerd
De vakjury heeft de winnaars van de Verkiezing Speelgoed van het Jaar 2022 bekend gemaakt! Tijdens de zomervakantie hebben ze 156 stuks speelgoed uitgebreid getest en beoordeeld. Hier zijn uiteinde drie winnaars in 15 categorieën uitgekomen! Vanaf nu mag het publiek, dus ook jij, stemmen op hun favoriet. Dit kan tot en met 28 oktober 2022 en je maakt daarbij ook nog eens kans op een mooie prijs als je stemt! Gerelateerd