Gespleten

Gespleten, een literaire thriller van Karin Slaughter

“Gespleten” geschreven door Karin Slaughter is wederom een heerlijke literaire thriller om te lezen! Je kunt niet stoppen met lezen… Meer weten? Lees dan vooral deze blog!

De nieuwe verbluffende roman van Karin Slaughter.
Gespleten, een boek met sterke personages en bloedstollende spanning

Gespleten

Normaal heb ik niet zoveel moeite met het verwoorden van het verhaal, maar deze keer vind ik moeilijker. Dit komt doordat ik jullie wel iets wil vertellen over het verhaal, maar toch ook geen dingen wil verklappen!

Andrea en Laura (de moeder van Andrea) zitten samen aan de lunch als er iemand binnen komt en een vrouw en haar dochter neer schiet. Andrea (die zichzelf trouwens liever Andy noemt) duikt onder tafel, terwijl haar moeder juist het tegenovergestelde doet. Laura loopt naar de dader toe om hem tegen te houden en vermoord hem daarbij. Andy dacht haar moeder goed te kennen, maar na deze gebeurtenis komt ze tot de conclusies dat dat absoluut niet zo is!

De schutter had het namelijk op haar moeder gemunt! De politie wil weten waarom dat is, maar Laura wil er niets over kwijt. Ze vraagt Andrea om te helpen bij het uitwissen van de sporen. Andy wil weten waarom en gaat op zoek naar de geschiedenis van haar moeder en komt erachter dat haar moeder veel over het verleden gelogen heeft. Wat heeft ze nog meer op haar geweten? En waarom willen mensen haar dood hebben? Ze heeft geen idee in hoeverre ze haar moeder nog kan vertrouwen. Alle informatie over Laura krijg je tegelijkertijd met Andy te lezen, hierdoor heb je zelf ook nog geen idee. Hierdoor lees je in het boek zowel in het heden als in het verleden (2018 en 1986).

De schrijfstijl

De schrijfstijl van Karin Slaughter is bij vele mensen geliefd. Gespleten bestaat uit lange hoofdstukken, maar in de hoofdstukken spring je van het heden naar het verleden en weer terug. Af en toe moet je echt even schakelen en er weer aan wennen dat je weer in een andere tijd aan het lezen bent. Als je hier niet op verdacht bent, dan raak je in de war. Ze zet de personages op een goede manier en je leert ze echt kennen, want ze besteed veel tijd aan ze. Het boek is vlot en meeslepend geschreven, daarnaast is het heel gedetailleerd en staat het vol met gruwelijkheden!

Een spannende thriller voor sowieso alle liefhebbers van Karin Slaughter. Net als in haar andere boeken, sleept ze je ook nu weer mee in het bloedstollend spannende boek. Ook voor iedereen die Karin Slaughter haar werk nog niet kent, maar wel graag een thriller leest is dit een aanrader. Je moet trouwens wel echt tegen spanning kunnen, want het is echt geen boek voor softies!

Een spannende thriller, waarbij je echt op het puntje van je stoel zit te lezen!

Zelf lees ik wel graag een thriller, al zijn de meeste thrillers geen echte thrillers. Wat ik daarmee wil zeggen is dat ze wel spannend zijn, maar niet zo dat je op het puntje van je stoel zit. Gespleten heb ik letterlijk op het puntje van mijn stoel gelezen. Ik kon niet stoppen, zo verschrikkelijk spannend is het boek. Net als haar andere boeken is ook dit boek weer super goed geschreven en ik zou het echt aan alle thriller liefhebbers aanraden!

“Gespleten” kopen

Titel: Gespleten | Auteur: Karin Slaughter | Uitgeverij: Harper Collinsn | Taal: Nederlandstalig | Aantal bladzijden: 496 | Uitgave: Paperback| Verschijning: Juni 2018

Bron beeld; Uitgeverij Harper Collins (ovv Citaatrecht)

een persoonlijk sieraad
Heb jij een beetje last van cadeaustress? Geen zorgen, want ik heb een hele leuke tip voor jou. Doe een persoonlijk sieraad cadeau! Dit kan je zowel aan een man als een vrouw geven, maar ook voor kinderen zijn er prachtige sieraden. Het is natuurlijk een ideale tip voor de feestdagen, want sieraden passen gewoon heel goed bij de feeststemming. Als kerstcadeau sieraden geven is heel erg mooi, ze kunnen ook direct gedragen worden. Gerelateerd
Klaas de Kat en het raadsel van Sinterklaas
Klaas de Kat en het raadsel van Sinterklaas is een super leuk sinterklaasboek! Nadat hij vorig jaar enorm snel uitverkocht was, is er nu een herdruk. Dat hij zo snel uitverkocht was, dat verbaast mij helemaal niets, want ik kan je bij voorbaat al verklappen dat het een super leuk voorleesboek is! Gerelateerd
Materiaal keuzes maken bij het inrichten van een kamer
Het inrichten van een kamer, ik vind dat heerlijk om te doen! Wat ik wel altijd lastig vind is het maken van de juiste materiaal keuzes. Denk daarbij aan de vloeren, wanden en raamdecoratie. Het zijn keuzes die voor een langere tijd vaststaan en dat vind ik altijd wel moeilijk. Meubeltjes en accessoires vind ik een stuk minder lastig, die kan je immers makkelijker vervangen. Gerelateerd
Hier is dat feestje met VTech!
Een feestje met VTech bouwen, dat gaat jong en oud zeker lukken met dit leuke speelgoed! Maak in dit artikel kennis met de VTech DJ Beat Boxer, de Super Sound Karaoke en de Kidizoom Snap Touch! Speelplezier voor jong en oud met deze leuke items van VTech. Ook leuk om cadeau te doen tijdens bijvoorbeeld de feestdagen, verjaardagen of andere gelegenheden. Gerelateerd
Sinterklaasbloghop 2022
Jaja, het is weer zover! Het is weer tijd om te gaan bloghoppen! Vorig jaar sloeg ik een jaartje over, maar dit jaar doet Happinessfromme weer mee met de #SinterklaasBloghop2022 ! Andere jaren was het al een groot succes en ik hoop dat het dit jaar ook weer erg leuk wordt. Ook dit jaar kan je dus weer lekker bloghoppen en kans maken op toffe prijzen! Iedere blogger geeft namelijk een leuke prijs weg, op Happinessfomme maak je kans op € 35,00 shoptegoed van Kaya sieraden! Gerelateerd