Het grote groeiboek van Vos en Haas(1)

Het grote groeiboek van Vos en Haas

Kleine kinderen worden groter en daar hoort ook leren lezen bij natuurlijk! Daan kreeg “Het grote groeiboek van Vos en Haas”, waarin 9 verhalen te vinden zijn op verschillende niveaus. Het boek groeit dus met je kindje mee en dat vind ik persoonlijk heel erg leuk! Natuurlijk is het ook belangrijk wat Daan ervan vindt, maar daarover later mee. Deze bundel vol Vos en Haas verhalen is een leuke aanvulling voor je boekenkast, waarom? Dat ga ik je vertellen…

Leren lezen is niet voor alle kinderen gemakkelijk of leuk. Wij hebben dat met Daan ondervonden dit schooljaar. Lezen was een strijd en zorgde voor veel buikpijn en verdriet. Door naar zijn belangen te kijken en moeilijke beslissingen te nemen gaat hij dankzij een klein stapje terug nu ineens met sprongen vooruit! Lezen gaat goed, hij pikt dingen steeds sneller en op en het aller belangrijkste: hij vindt lezen steeds leuker worden!

Het grote groeiboek van Vos en Haas

In deze leuke leesbundel van Vos en Haas vind je allemaal vrolijke verhalen met leuke illustraties. Het grote groeiboek van Vos en Haas is met name geschikt voor kinderen in groep 3 en 4. In deze leesbundel komen eerder gepubliceerde verhalen van Vos en Haas op verschillende niveaus terug;

Ik lees als uil – AVI START tot AVI M3

• de wind valt aan
  • uil wil op reis
  • uil is een kok

Ik lees als vos – AVI M3 tot AVI E3

• Vos schept op
  • Een ei op een ezel
  • De club van wij

Ik lees als haas – AVI E3 tot AVI M4

• In gevaar
  • Gaatjes
  • Vos en Haas vieren feest

Waar gaat het boek over?

In “Het grote groeiboek van Vos en Haas” kan je kindje lezen op zijn eigen niveau. Dat kan dus het niveau van uil, vos of haas zijn. Ze beleven allemaal leuke avonturen en het fijne is dat het niveau ook echt bij de beginnende lezers past. Iedere keer dat je kind zelf een beetje beter kan lezen, kan hij ook in dit boekje een stapje moeilijker gaan lezen. Tijd om samen met uil, vos en haas avonturen te gaan beleven dus!

Over Vos en Haas

De boeken van Vos en Haas zijn een enorm succes! Dat vind ik ook niet zo gek, want de bladzijden hebben een mooie verdeling tussen tekst en plaatjes. Ideaal dus voor de beginnen lezer. Het eerste boek van Vos en Haas verscheen in 1998 en ondertussen hebben Sylvia van den Heede en Thé Thong-Khing al leuke beloningen voor hun boeken weten binnen te halen. Denk daarbij aan de Zilveren Griffel en de Gouden Uil Prijs van de Jonge Lezer. Ondertussen zijn er al meer dan 650.000 exemplaren verkocht, zijn er spelletjes van Vos en Haas en kan je Vos en Haas ook op de televisie te zien.

In vind “Het grote groeiboek van Vos en Haas” echt een ontzettend leuke verhalenbundel! Het is wel een dik boek, want kinderen misschien af kan schrikken, maar nadat ik Daan had uitgelegd dat we het niet in één keer gingen lezen, maar per niveau was het helemaal prima. Daan kent nu bijna alle letters en zit daarmee met lezen rond AVI M3 niveau. Voor hem is het fijner als de teksten nog wat makkelijker zijn, zodat hij ook echt zelfvertrouwen krijgt met lezen.

Natuurlijk is het ook belangrijk wat Daan ervan vindt! Wat ik al zei, hij vond het boek nogal dik, maar daar is hij nu wel overheen gekomen. Samen lezen we de verhaaltjes (voor-koor-door, net als op school) en dat gaat ontzettend goed. De uil verhalen kan Daan nu bijna zelf lezen en soms kruipt hij stiekem weg met het boek en gaat zitten lezen. Wij mogen dat niet horen, maar horen het natuurlijk wel. Dat zeg ik niet, laat hem maar lekker lezen!

“Het grote groeiboek van Vos en Haas” is ook erg leuk om cadeau te geven!

Vos en Haas fan?

Naast de vele boeken van Vos en Haas is er ook een spel. Het spel van Vos en Haas, red het ei is een kaart- en bordspel. Een vogel is haar ei kwijt geraakt en je gaat haar helpen zoeken. Daarbij is het wel belangrijk dat je samenwerkt. Het spel van Vos en Haas is dan ook een coöperatief spel, dat ook bepaalde ontwikkelingen bij je kind bevordert.

Titel: Het grote groeiboek van Vos en Haas | Auteur: Sylvia Vanden Heede | Illustrator: Thé Tjong-Khing | Uitgeverij: Lannoo | Taal: Nederlandstalig | Aantal bladzijden: 256 | Uitgave: Paperback | Verschijning: Februari 2022 | Leeftijd: vanaf 5 jaar

Mooie foto's maken, voor de blog of privé, dat doe ik zo!
Mooie foto’s maken, dat willen we allemaal! Ik was in het bezit van een mooie camera, echter ontwikkelt de technologie zich zo snel, dat mijn telefoon mooiere foto’s maakt dan mijn camera. Toch heeft fotografie de laatste jaren wel mijn aandacht getrokken! Uiteraard doe ik voor Happinessfromme altijd mijn best om mooie foto’s te maken, maar ik vind het ook heel erg leuk om foto’s te maken voor privé doeleinden. Gerelateerd
Osmo; 4x interactief en spelenderwijs leren!
Interactief en spelenderwijs leren, dat kan met de innovatieve spellen van Osmo! Wij mochten al eens de Osmo Coding Starter Kit proberen en ik kan je vertellen dat het nog altijd een geliefd spel is! Echter zijn er naast de Coding kit nog veel meer varianten en daar ga ik in dit artikel meer over vertellen! Gerelateerd
Slowcooker pastasaus, boordevol groenten met een zoete twist.
Alweer een tijdje geleden maakte ik een heerlijke slowcooker pastasaus! Eindelijk vond ik de tijd om het recept uit te schrijven en bij deze deel ik hem dan ook graag met jullie. Zoals altijd kan je natuurlijk variëren wat je wilt; ingrediënten toevoegen of juist weglaten, het is allemaal aan jou! Hier wordt de pan nog net niet leeg gelikt, dus dat is een goed teken! Gerelateerd
Een stacaravan of een chalet op een mooie vaste plek of liever toeren met de caravan
Wij zijn echte kampeerliefhebbers! Ieder jaar zetten wij onze caravan neer op een seizoensplek. Een fijne plek, in het mooie Drenthe op nog geen half uurtje rijden van ons huis. Maar toch kriebelt het altijd wel een beetje! Willen we niet liever toeren met de caravan of vinden we deze plek zo fijn dat een stacaravan of een chalet een mooi doel is? Gerelateerd
KidiZoom Vloggercam van VTech
Met de KidiZoom Vloggercam van VTech wordt je kind zelf een vlogger! Nu heeft iedere ouder natuurlijk wel een mening over of vloggen geschikt is voor kinderen of niet en dat mag! Ik vind het niet zo’n probleem en Daan heeft dan ook met heel veel plezier de KidiZoom Vloggercam uitgeprobeerd! Zelf kijkt hij graag naar YouTube filmpjes tijdens het spelen van Minecraft op de Switch en nu kan hij zijn eigen filmpjes opnemen. Gerelateerd