|| Recensie || Het kleurenmonster gaat naar school

Het kleurenmonster gaat naar school

“Het kleurenmonster gaat naar school” geschreven door “Anna Llenas” is een prentenboek over een monster dat voor het eerst naar school gaat. Hij weet niet zo goed wat het is en vindt het allemaal maar spannend. Gelukkig wordt het allemaal uitgelegd en aan de hand van de kleuren kan je precies zien hoe het kleurenmonster zich voelt.

Het kleurenmonster gaat naar school

Voor het eerst naar school gaan is best spannen en kan een heleboel verschillende gevoelend met zich mee brengen!

Op naar de basisschool! Naar de kleuterklas gaan is een hele grote stap voor een kindje. Er kunnen een heleboel gevoelens mee gepaard gaan! Denk aan blij, verdrietig, maar misschien ook wel een beetje bang. In dit prentenboek ontdekt het kleurenmonster wat school precies is en zie je aan de kleur van het monster hoe hij zich op dat moment voelt. Zou hij het naar zijn zin hebben op school?

“School, wat is dat voor iets? Het kleurenmonster is een beetje zenuwachtig. Hij gaat vandaag voor het eerst naar school en hij heeft geen idee wat het inhoudt. Wees maar niet bang, monster! Er wachten daar nieuwe avonturen op je, en je zult veel nieuwe vrienden maken. Ga met het kleurenmonster mee naar school en ontdek wat hij allemaal meemaakt!(Bron: achterflap boek)

“Het kleurenmonster gaat naar school” is een boek voor kinderen die voor het eerst naar school gaan. Op een leuke manier kunnen ze lezen over de dingen die er op school gedaan worden. Zo wordt het allemaal misschien een beetje minder spannend. Doordat het kleurenmonster een bepaalde kleur heeft, leren ze dat het heel normaal is om verschillende gevoelens te hebben op een (eerste) schooldag.

“Het kleurenmonster gaat naar school”, echt een aanrader!

Samen met Daan heb ik dit boekje gelezen. Wij kenden het kleurenmonster al! We hebben namelijk al een keer eerder een boekje van het kleurenmonster gekregen en die viel ook erg goed in de smaak! Daan gaat naar de zomervakantie voor het eerst naar school. Hij heeft er zin in, maar vindt het allemaal ook best wel spannend merk ik. Dat mag natuurlijk ook! Het is een hele overgang… Samen lazen we dit boekje en daardoor weet hij nu dat het heel normaal is dat je verschillende gevoelens mag hebben bij de gedachte dat je naar school gaat. Ik vind het een fijne manier om hem een beetje in zijn gevoelens te kunnen steunen, want door het boekje te lezen sprak hij ook zijn gevoelens uit. Een top boekje om te lezen met kinderen die voor het eerst naar school gaan!

Het kleurenmonster gaat naar school

Titel: Het kleurenmonster gaat naar school
Auteur: Anna Llenas