|| Recensie || Mijn babyrecepten met Sophie la girafe

“Mijn babyrecepten met Sophie la girafe” is een boek met 100 heerlijke recepten voor de eerste hapjes van je baby. Alles is vers en huisgemaakt! Sophie la girafe kennen alle (aanstaande) ouders wel, ze is al meer dan 50 jaar het beste vriendje van meer dan 40 miljoen baby’s.

Mijn babyrecepten met Sophie la girafe

De eerste hapjes… Je wilt ze het liefste zelf bereiden, maar wat moet je maken? In dit boek vind je een heleboel inspiratie!

Een kookboek voor de allerkleinsten! Niet om zelf te koken, maar voor de ouders, zodat ze heerlijke, vers gemaakte hapjes kunnen maken. Het boek staat echt vol met leuke recepten, die je zelf misschien niet zou verzinnen. Alles is netjes per leeftijd (maand) gesorteerd, je begint voor in het boek en des te ouder je kindje wordt, des te verder je in het boek kan. Er staan recepten in die je misschien wel kent, zoals een appelmoesje of ouderwetse aardappelpuree. Ook staan er recepten in die je misschien niet één twee drie zelf zou bedenken, zoals slasoep of langoustine met tomaat.

“Laat je baby het hele jaar door kennismaken met verse, huisgemaakte gerechten. Zo zet hij of zij een volgend stapje in het ontdekken van de wereld. Simpele, snelle en smaakvolle recepten voor je baby: witlofhapje – dorade met komkommer – romige maissoep – couscous met kip – vijgencompote – rijstmuffins. In het dagboekgedeelte kun je noteren hoe je kleintje op deze hapjes reageert en een mooie herinnering bewaren aan deze bijzondere tijd. Voor ouders van kleintjes vanaf 4 maanden. Sophie de Giraf is al ruim 50 jaar het beste vriendje van meer dan 40 miljoen baby’s. Dit prachtig vormgegeven kookdagboek met 100 heerlijke baby- en dreumeshapjes maakt van koken voor de allerkleinsten een feest.” (Bron: achterflap boek)

“Mijn babyrecepten met Sophie la girafe” is een boek voor ouders met kinderen in de leeftijd van 4 tot 12 maanden. In het boek zijn 100 lekkere recepten te vinden, die de ouders lekker klaar kunnen maken. Heerlijke verse gerechten, waarmee je kindje alle smaken kan leren kennen. Persoonlijk vind ik het boek ook erg leuk om als kraamcadeau te geven!

“Mijn babyrecepten met Sophie la girafe”, een must have als je op zoek bent naar baby kookboeken!

Daan is natuurlijk al veel ouder en eet al gewoon met de pot mee. Toch heb ik het hele boek goed bestudeerd, want er staat hele verrassende recepten in! Veel dingen kan ik ook nog wel zo variëren dat je het ook als gewone maaltijd kan eten. Maar goed, daar is het boek natuurlijk niet voor bedoeld. Mijn zusje gaat als haar kindje er is en oud genoeg is dan ook de recepten proberen! Ik ben erg benieuwd wat ze ervan gaat vinden. Een leuk kookboek voor baby’s met hele inspirerende recepten.

Titel: Mijn babyrecepten met Sophie la girafe
Auteur: Diverse auteurs
Uitgeverij: Kosmos