Norara... waar is geluk

Norara… waar is geluk?

“Norara… waar is geluk?” geschreven door “Jan Jaap van Hoeckel” is een boek voor kinderen en hun ouders over het vinden van geluk. Waar kan je je geluk vinden, maar ook vooral, waar niet? Norara gaat de wijde wereld in om geluk te zoeken, ze beleeft de gekste avonturen, maar vindt ze het geluk ook?

Norara… waar is geluk?

Geluk, waar vind je het en waar vooral niet?

De moeder van Norara zegt dat iedereen op zoek is naar geluk. Norara denkt dat ze het wel kan vinden en trekt de wijde wereld in om het te gaan zoeken! Ze beleeft avonturen, maar lukt het haar om het geluk te vinden? Geluk is samen met de liefde toch wel het allerbelangrijkste in een mensenleven. Voor veel mensen is het niet zo gemakkelijk te bereiken. Het is daarom goed om kinderen al heel jong wegwijs te maken in de wereld van geluk. Waar vind je geluk? En vooral, waar vind je het niet? Met dit boek plant je een zaadje voor de toekomst.

Een leerzame boodschap voor kinderen

Hoe vind je geluk? Dat is een moeilijk te beantwoorden vraag, die voor veel mensen leidt tot een ingewikkelde zoektocht. Auteur en geluks-expert Jan Jaap van Hoeckel schreef ‘Norara…waar is geluk?’ vanuit de overtuiging dat kinderen niet vroeg genoeg kunnen beginnen met leren over geluk en emoties. Hij wil kinderen en hun ouders met zijn boek vol humor duidelijk maken hoe geluk in elkaar steekt en vooral dat het uitsluitend in jezelf te vinden is. Een belangrijke boodschap die kinderen mee het volwassen leven in kunnen nemen. De humoristische illustraties van Kim White maken het boek een waar feest.

Een eye-opener voor ouders

‘Norara…waar is geluk?’ is naast een prachtig, grappig en liefdevol kinderboek (tot 7 jaar) ook een eye-opener voor de ouders. Het verhaal over de nieuwsgierige Norara geeft hen stof tot nadenken. Jan Jaap van Hoeckel stelt namelijk dat, als volwassenen niet gelukkig zijn, dat bijna altijd is terug te voeren tot ouders en opvoeding. Kennelijk gaat er daar, met alle goede bedoelingen, iets mis. Met dit boek hoopt hij de ogen van ouders te openen en bij kinderen een waardevol zaadje te planten voor de toekomst…

Ik vond het een leuk en ook interessant boek om samen met Daan te lezen. Daan vond vooral de plaatjes geweldig, maar snapt de achterliggend boodschap nog niet. Norara zoek op plekken naar geluk, die anderen haar aanwijzen, maar of dat nou zo handig is? De boodschap is denk ik vooral dat iedereen zijn eigen geluk op een andere plek vindt. Een leuk boek over geluk, waarin je samen met je kind kan ontdekken wat geluk nou eigenlijk precies is.

“Norara… waar is geluk?” kopen

Titel: Norara… waar is geluk? | Auteur: Jan Jaap van Hoeckelg | Uitgeverij: Goedinjevel.Nl/Uitgeverij | Taal: Nederlandstalig | Aantal bladzijden: 36 | Uitgave: Hardcover | Verschijning: Oktober 2018

Bron beeld; Uitgeverij Goedinjevel.Nl/Uitgeverij (ovv Citaatrecht)

beste zorg voor je huisdier Lana
De beste zorg voor je huisdier, dat willen we toch allemaal? Wij zijn dol op onze huisdieren en doen er dan ook alles aan om te zorgen dat ze het hier goed hebben. Op dit moment hebben wij twee vissen, genaamd Jut en Jul. Zij hebben niet zoveel zorg nodig. Onze katten heb je misschien al eerder ontmoet hier op de blog! Noor, een jonge spring in het veld en Lana, ons oude besje. Ik denk dat ze het hier heel fijn hebben in huis, al kunnen ze zelf niet praten natuurlijk… Gerelateerd
Badmode, draag wat jij zelf fijn vindt zitten!
Zoveel mensen, zoveel wensen! Als je kijkt naar badmode, dan zie je veel mooie items en trends. Toch is het denk ik het belangrijkste dat je draagt waar jij je fijn in voelt. Want als je je fijn voelt in wat je draagt, dan straal je dat niet alleen uit, je voelt het ook echt! Welk postuur je ook hebt, draag wat jij zelf fijn vindt zitten! Andere mensen hebben er toch wel een mening over… Waarom ik dat zeg? Omdat er nog altijd veel vrouwen zijn, met welk postuur dan ook, die niet alles durven dragen. Gerelateerd
Zar en de gouden druppel
Zar en de gouden druppel is één van de boeken uit de nieuwe leesboeken serie van; Ik leer lezen met Zwijsen! Deze serie is geschreven door bekende schrijvers. Leren lezen wordt nog leuker met deze boeken voor beginnende lezers. Paul van Loon, Bette Westera, Manon Sikkel, Yorick Goldewijk en nog veel meer andere schrijvers werkten mee aan de nieuwe serie Ik leer lezen met Zwijsen. Wij lazen het boek “Zar en de gouden druppel” en in dit artikel lees je meer over dit boek. Gerelateerd
Snoozle Loop Krabpaal voor Katten Lana
Een krabpaal voor katten is bij ons in huis echt nodig! We hebben twee schatten van katten, maar die nageltjes… Beide katten hebben we uit een benarde situatie gered en ik zou echt niet zonder ze willen. Wel zonder hun nageltjes trouwens! Nu hadden we natuurlijk wel een krabpaal in huis, maar dat was het niet. Nu mochten we de Snoozle Loop krabpaal proberen en ik kan je al verklappen dat iedereen daar blij mee is! Gerelateerd
De tuin klaarmaken voor de lente en de zomer!
Lentekriebels! Wanneer het zonnetje na de donkere winterdagen steeds vaker tevoorschijn komt, komen de lentekriebels! De tuin klaarmaken voor de lente en de zomer vind ik altijd heerlijk om te doen. In de herfst en in de winter doen wij niet zo heel veel in de tuin. We beginnen de lente dus altijd met “puinruimen”. Gerelateerd