Norara... waar is geluk

Norara… waar is geluk?

“Norara… waar is geluk?” geschreven door “Jan Jaap van Hoeckel” is een boek voor kinderen en hun ouders over het vinden van geluk. Waar kan je je geluk vinden, maar ook vooral, waar niet? Norara gaat de wijde wereld in om geluk te zoeken, ze beleeft de gekste avonturen, maar vindt ze het geluk ook?

Norara… waar is geluk?

Geluk, waar vind je het en waar vooral niet?

De moeder van Norara zegt dat iedereen op zoek is naar geluk. Norara denkt dat ze het wel kan vinden en trekt de wijde wereld in om het te gaan zoeken! Ze beleeft avonturen, maar lukt het haar om het geluk te vinden? Geluk is samen met de liefde toch wel het allerbelangrijkste in een mensenleven. Voor veel mensen is het niet zo gemakkelijk te bereiken. Het is daarom goed om kinderen al heel jong wegwijs te maken in de wereld van geluk. Waar vind je geluk? En vooral, waar vind je het niet? Met dit boek plant je een zaadje voor de toekomst.

Een leerzame boodschap voor kinderen

Hoe vind je geluk? Dat is een moeilijk te beantwoorden vraag, die voor veel mensen leidt tot een ingewikkelde zoektocht. Auteur en geluks-expert Jan Jaap van Hoeckel schreef ‘Norara…waar is geluk?’ vanuit de overtuiging dat kinderen niet vroeg genoeg kunnen beginnen met leren over geluk en emoties. Hij wil kinderen en hun ouders met zijn boek vol humor duidelijk maken hoe geluk in elkaar steekt en vooral dat het uitsluitend in jezelf te vinden is. Een belangrijke boodschap die kinderen mee het volwassen leven in kunnen nemen. De humoristische illustraties van Kim White maken het boek een waar feest.

Een eye-opener voor ouders

‘Norara…waar is geluk?’ is naast een prachtig, grappig en liefdevol kinderboek (tot 7 jaar) ook een eye-opener voor de ouders. Het verhaal over de nieuwsgierige Norara geeft hen stof tot nadenken. Jan Jaap van Hoeckel stelt namelijk dat, als volwassenen niet gelukkig zijn, dat bijna altijd is terug te voeren tot ouders en opvoeding. Kennelijk gaat er daar, met alle goede bedoelingen, iets mis. Met dit boek hoopt hij de ogen van ouders te openen en bij kinderen een waardevol zaadje te planten voor de toekomst…

Ik vond het een leuk en ook interessant boek om samen met Daan te lezen. Daan vond vooral de plaatjes geweldig, maar snapt de achterliggend boodschap nog niet. Norara zoek op plekken naar geluk, die anderen haar aanwijzen, maar of dat nou zo handig is? De boodschap is denk ik vooral dat iedereen zijn eigen geluk op een andere plek vindt. Een leuk boek over geluk, waarin je samen met je kind kan ontdekken wat geluk nou eigenlijk precies is.

“Norara… waar is geluk?” kopen

Titel: Norara… waar is geluk? | Auteur: Jan Jaap van Hoeckelg | Uitgeverij: Goedinjevel.Nl/Uitgeverij | Taal: Nederlandstalig | Aantal bladzijden: 36 | Uitgave: Hardcover | Verschijning: Oktober 2018

Bron beeld; Uitgeverij Goedinjevel.Nl/Uitgeverij (ovv Citaatrecht)

een persoonlijk sieraad
Heb jij een beetje last van cadeaustress? Geen zorgen, want ik heb een hele leuke tip voor jou. Doe een persoonlijk sieraad cadeau! Dit kan je zowel aan een man als een vrouw geven, maar ook voor kinderen zijn er prachtige sieraden. Het is natuurlijk een ideale tip voor de feestdagen, want sieraden passen gewoon heel goed bij de feeststemming. Als kerstcadeau sieraden geven is heel erg mooi, ze kunnen ook direct gedragen worden. Gerelateerd
Klaas de Kat en het raadsel van Sinterklaas
Klaas de Kat en het raadsel van Sinterklaas is een super leuk sinterklaasboek! Nadat hij vorig jaar enorm snel uitverkocht was, is er nu een herdruk. Dat hij zo snel uitverkocht was, dat verbaast mij helemaal niets, want ik kan je bij voorbaat al verklappen dat het een super leuk voorleesboek is! Gerelateerd
Materiaal keuzes maken bij het inrichten van een kamer
Het inrichten van een kamer, ik vind dat heerlijk om te doen! Wat ik wel altijd lastig vind is het maken van de juiste materiaal keuzes. Denk daarbij aan de vloeren, wanden en raamdecoratie. Het zijn keuzes die voor een langere tijd vaststaan en dat vind ik altijd wel moeilijk. Meubeltjes en accessoires vind ik een stuk minder lastig, die kan je immers makkelijker vervangen. Gerelateerd
Hier is dat feestje met VTech!
Een feestje met VTech bouwen, dat gaat jong en oud zeker lukken met dit leuke speelgoed! Maak in dit artikel kennis met de VTech DJ Beat Boxer, de Super Sound Karaoke en de Kidizoom Snap Touch! Speelplezier voor jong en oud met deze leuke items van VTech. Ook leuk om cadeau te doen tijdens bijvoorbeeld de feestdagen, verjaardagen of andere gelegenheden. Gerelateerd
Sinterklaasbloghop 2022
Jaja, het is weer zover! Het is weer tijd om te gaan bloghoppen! Vorig jaar sloeg ik een jaartje over, maar dit jaar doet Happinessfromme weer mee met de #SinterklaasBloghop2022 ! Andere jaren was het al een groot succes en ik hoop dat het dit jaar ook weer erg leuk wordt. Ook dit jaar kan je dus weer lekker bloghoppen en kans maken op toffe prijzen! Iedere blogger geeft namelijk een leuke prijs weg, op Happinessfomme maak je kans op € 35,00 shoptegoed van Kaya sieraden! Gerelateerd