Spekkie en Sproet - Een speurder let altijd op!

Spekkie en Sproet – Een speurder let altijd op!

Spekkie en Sproet – Een speurder let altijd op! is één van de boeken uit de nieuwe leesboeken serie van; Ik leer lezen met Zwijsen! Deze serie is geschreven door bekende schrijvers. Leren lezen wordt nog leuker met deze boeken voor beginnende lezers. Paul van Loon, Bette Westera, Manon Sikkel, Yorick Goldewijk en nog veel meer andere schrijvers werkten mee aan de nieuwe serie Ik leer lezen met Zwijsen. Wij lazen het boek “Spekkie en Sproet – Een speurder let altijd op!” en in dit artikel lees je meer over dit boek.

Wie mijn blog langer leest kent het verhaal inmiddels, maar toch wil ik het nog eens kort delen. Wij weten thuis namelijk als geen ander hoe belangrijk het plezier hebben in lezen is! Daan ging als vroege leerling naar groep 3, maar bleek achteraf nog niet zover te zijn. Super sneu, want met name het lezen bezorgde hem dagelijks buikpijn. Hij heeft destijds de tweede helft van het schooljaar bij de kleuters, waar hij helemaal op ging bloeien! Binnen de kortste keren sloeg hij aan het lezen. Dit schooljaar is hij weer in groep 3 gestart en wat een verschil zien wij! Hij leest nu graag en met plezier boeken en is dan ook blij dat wij geregeld een leuk boek krijgen om te lezen en om er vervolgens een artikel over te schrijven.

Spekkie en Sproet – Een speurder let altijd op! is één van de boeken uit de nieuwe serie leesboeken van “Ik leer lezen met Zwijsen”. In deze serie vind je boeken op verschillende AVI leesniveaus. Spekkie en Sproet – Een speurder let altijd op! is een leesboek op AVI M4 niveau. Wij kenden Spekkie en Sproet al, omdat we het boek Spekkie en Sproet- Dieven in de nacht hebben gelezen. Daan was na het lezen van dat boek al enthousiast over Spekkie en Sproet en ook dit nieuwe boek valt goed in de smaak!

Ik leer lezen met Zwijsen

Om kinderen te ondersteunen bij het goed leren lezen hebben uitgeverij Zwijsen en WPG Kindermedia de handen ineengeslagen. Met de kennis van de leesexpert zijn kinderboekenschrijvers gevraagd nieuwe, spannende, grappige en vooral leuke kinderboeken te schrijven. Zo worden plezier in lezen en goed technisch leren lezen gecombineerd. De boeken zijn geïllustreerd door de beste illustratoren uit Nederland en Vlaanderen. Voor alle kinderen is er een geschikt boek: voor de lettervreters waarbij de leesontwikkeling als een speer verloopt en voor de letterpuzzelaars voor wie het lezen net wat moeizamer verloopt. Ik leer lezen met Zwijsen is er dus voor iedereen!

Waar gaat het boek over?

In het boek “Spekkie en Sproet –  Een speurder let altijd op!” beleven Spekkie en Sproet weer een nieuwe avontuur. Na school gaan ze naar Het Tuinhuis, dat is hoe de opvang heet. Het is er altijd heel erg leuk en er is een grote moestuin. Sproet hoopt dat hij mag gaan zaaien, maar Spekkie ontdekt sporen in de aarde! Er wordt iets vermist en dus is het tijd om te gaan speuren!

Spekkie houdt alles nauwkeurig bij in haar boekje, kan deze speurder de vermissing oplossen?

Onze mening over Spekkie en Sproet – Een speurder let altijd op!?

Belangrijkste is natuurlijk wat Daan van het boekje vond! Zoals ik eerder al vertelde kende hij Spekkie en Sproet al van een eerder boek. Zelf houdt Daan ook wel van een mysterie oplossen, het boek sloot dus prima aan bij zijn interesses. Daan was enthousiast en heeft het boekje zonder tegenzin gelezen, dat is een goed teken, want lezen moet immers wel leuk zijn!

En wat ik ervan vond? Ik vond het boekje ook erg leuk. Het is duidelijk geschreven en voorzien van mooie illustraties. Hoewel Daan in groep 3 zit, heeft hij ondertussen een mooi leesniveau ontwikkeld. “Spekkie en Sproet – Een speurder let altijd op!” is een boekje op AVI M4 niveau en was prima te lezen voor Daan. Er zaten natuurlijk wel wat uitdagingen in qua lezen, maar dat schrok Daan niet af om te lezen en hij leerde zo ook weer nieuwe dingen.

Wij zijn enthousiast over dit boek en ook zeker over de nieuwe leesboeken serie van “Ik leer lezen met Zwijsen”!

“Spekkie en Sproet – Een speurder let altijd op!” kopen

Titel: Spekkie en Sproet – Een speurder let altijd op! | Auteur: Vivian den Hollander | Illustraties: Juliette de Wit | Uitgeverij: Zwijsen | Taal: Nederlandstalig | Aantal bladzijden: 40 | Uitgave: Hardcover | Verschijning: Februari 2023 | Leeftijd: vanaf 7 jaar | AVI-niveau: M4