Spinnen alarm!

|| Recensie || Spinnen alarm!

“Spinnen alarm!” geschreven door “Nina Dulleck” is een boek over spinnen! Ben jij ook zo bang voor spinnen? Het zijn echt niet mijn vrienden, maar dat komt door doordat ik ze geen naam geef! Lees het boek en leer veel over spinnen, vooral fijn om te weten is dat spinnen in Europa helemaal niet gevaarlijk zijn! Je kunt dus rustig gaan slapen…

Spinnen alarm!

Nooit meer bang voor spinnen!

Spinnen, ze horen er nu eenmaal bij in de natuur. Veel mensen zijn bang voor ze en dat snap ik ook wel, ze zien er natuurlijk ook niet heel erg vriendelijk uit! Maar spinnen doen ons helemaal geen kwaad, zeker in Europa zijn er geen gevaarlijke spinnen! Het zijn eigenlijk hele nuttige beestjes, die we helemaal niet dood hoeven te maken. Lees dit leuke boek en je leert een heleboel over spinnen, met natuurlijk een paar tips om iets minder bang voor ze te zijn. Heb je bijvoorbeeld wel eens geprobeerd om ze een naam te geven?

“Iiieee! Een spin!!! Dat heb je vast wel eens iemand horen gillen, of niet soms? Spinnen vindt je namelijk overal en in alle soorten en maten. Maar wat doe je als er zo’n veelpoot opduikt terwijl je niet op een nieuwe huisgenoot zit te wachten? Is je spinnen-wegtovermachine toevallig net stuk? Niks aan de hand! In dit boek vind je niet alleen een heleboel spannende en grappige spinnenweetjes, maar ook de allerbeste spinnen(angst) verdwijntrucs!” (Bron: achterflap boek)

“Spinnen alarm!” is een boek voor kinderen die bang zijn voor spinnen. Ze zien er natuurlijk ook wel een beetje eng uit met hun lange poten, hun harige lijfjes en soms ook heel erg dik! Maar eigenlijk doen ze je helemaal geen kwaad. Je kunt ze dood maken, maar je kan ook vriendelijk voor ze zijn! Geef ze bijvoorbeeld een naam, dat maakt ze direct een stuk minder eng!

“Spinnen alarm!”, voor iedereen die bang is voor spinnen.
Na het lezen van dit boek heb je er ineens een heleboel vrienden bij!

Daan begint al te gillen als hij een klein beestje ziet. Eerlijk is eerlijk, dat heeft hij van zijn moeder. Ik houd wel van dieren, maar insecten zijn niet echt mijn ding. Dit boek was dus ook echt iets voor ons om te lezen! Samen hebben we de spinnen bekeken en hebben we besloten om ze vanaf nu een naam te geven. We hadden het boek mee op de camping en ik kan je zeggen, we hebben er nu een heleboel vrienden bij! Maar het weghalen, dat laten we papa nog lekker doen!ย Een leerzaam boek over spinnen! Zelf wij zijn een stukje minder bang geworden.

Spinnen alarm!Titel: Spinnen alarm!
Auteur: Nina Dulleck
Uitgeverij: de Vier Windstreken