Thomas de Trein - Opgraven & Ontdekken

Thomas de Trein – Opgraven & Ontdekken

Thomas de Trein – Opgraven & Ontdekken“, een film voor iedereen! Bijna iedereen kent Thomas en zijn vriendjes wel, voor sommigen is het zelfs een beetje jeugdsentiment! Daan is helemaal gek van treinen, dus de nieuwe bioscoop film moesten wij natuurlijk zien! Voor het eerst naar de gewone bioscoop en geen peuterochtend, maar wat heeft hij genoten!

Thomas de Trein – Opgraven & Ontdekken

Een super leuke film voor jong en oud!

Thomas heeft natuurlijk al heel veel rondgereisd, maar in opgraven en ontdekken gaat hij voor het eerst naar Italiรซ. In Italiรซ leert hij Gina kennen, een aardige en slimme trein die alles weet over Italiรซ. Thomas denkt ook dat hij alles weet en wil dit natuurlijk aan Gina bewijzen. Hij denkt echt dat hij geen hulp nodig heeft van haar, maar eigenlijk is dat helemaal niet zo! Thomas valt van de ene in de andere verbazing, want waarom staat die toren zo scheef? En waarom zijn er zoveel gebouwen die nog niet afgemaakt zijn? Dan heb je ook nog het verhaal van de mysterieuze Verdwaalde Locomotief, zou dat echt waar zijn? Thomas denkt alles te kunnen en komt daardoor in de problemen, hij verdwaalt namelijk in een oude mijn, waar hij erachter komt dat nieuwe dingen leren gewoon tijd kost, net als het maken van vrienden.

“Thomas de Trein – Opgraven & Ontdekken” is een film voor alle leeftijden. Hij spreekt met name jongere kinderen aan denk ik en dan zeker de kinderen die dol zijn op treinen! Thomas beleeft altijd leuke en spannende avonturen en leert tijdens die avonturen ook veel. De dingen die hij leert, leren de kinderen met hem mee op een leuke manier! Zo ook in deze film, je kunt niet alles weten en je kan ook niet direct alles, dat kost een beetje tijd. Natuurlijk doet de humor in de film het ook weer goed!

Wij zijn dus naar Thomas de Trein – Opgraven & Ontdekken geweest! Nu was het niet de eerste keer dat we met Daan naar de bioscoop gingen, maar het was wel de eerste keer dat het geen peuter bioscoop was! Dat vond hij wel even spannend, want nu gingen alle lichten natuurlijk wel uit en het geluid stond vrij hard. Toch was hij het ook snel weer vergeten, want hij heeft echt genoten van de film! Zijn knuffels waren mee en op spannende momenten werden de knuffels even goed geknuffeld en op andere momenten zat hij zo in de film dat hij het door de zaal schreeuwde. Moet kunnen, het is immers een kinderfilm en hij was ook niet de enige. Daan vond hem geweldig en ik kan niet anders dan mij daarbij aansluiten! Zoals altijd weer een geweldige film met de nodige humor en wijze lessen…

Thomas de trein - opgraven en ontdekkenTitel: Thomas de Trein – Opgraven & Ontdekken
Distributeur: Just Film Distribution & Just4Kids
Speelduur: 64 minuten