Vind ik leuk?!

|| Recensie || Vind ik leuk?!

“Vind ik leuk?!” geschreven door Holly Bourne is een heerlijke roman om te lezen. Het is een beetje Bridget Jones, maar dan wel met een rafelrandje. Ik heb het boek tijdens onze vakantie gelezen en kan hem je zeker aanraden! Waarom? Dat lees je in deze blog!

Vind ik leuk?!

Iedereen trouwt, krijgt baby’s, koopt huizen.
Timelines vol succes. Maar niet voor Tori… Gelukkig.

Vind ik leuk?!

“Iedereen trouwt, krijgt baby’s, koopt huizen.
En ineens ben je dertig. Je tijdlijn is een lange opsomming van aanzoeken, zwangerschapsaankondigingen en foto’s van pas gekochte huizen. Dertig worden lijkt wel een stoelendans: zodra de muziek stopt, kiest iedereen de dichtstbijzijnde plek om zich te settelen met iemand die toevallig ook aan het spel meedoet.
Maar Tori niet. Ze heeft al aardig wat bereikt voor haar dertigste: een bestseller op haar naam en duizenden fans, online en offline. Maar haar best-wel-oké vriendje is eigenlijk heel saai. En wanneer haar beste vriendin ook opeens verliefd wordt, begint Tori te twijfelen. Tori vult haar dagen met twitteren, YouTube en bedenken waarom iedereen – behalve zij – voor dit huisje-boompje-beestje-ideaal lijkt te gaan. Zijn ze bang de boot te missen? Of is zij degene die de memo heeft gemist? Als iedereen om je heen hetzelfde doet, en de klok keihard tikt, wat doe je dan?”

Tori (Victoria), de hoofdpersoon, vind het nogal confronterend dat ze dertig is geworden, der-tig! Waar de tijdlijn van veel vrouwelijke dertigers vol staat met aanzoeken, zwangerschappen en nieuwe huizen, weigert Tori hier aan mee te doen. Ze is tevreden met wat ze tot nu bereikt heeft; een bestseller en duizenden fans (online en offline). Haar liefdesleven zou op zich wel een oppepper kunnen gebruiken, haar vriendje is leuk, maar wel een beetje saai. Als Tori haar beste vriendin verliefd wordt, begint Tori echter te twijfelen. Ze denkt dat ze ook verlangt naar wat haar vriendinnen allemaal doen en krijgen. Langzaam vindt ze haar eigen weg.

De schrijfstijl

Holly Bourne schrijft op een hele grappige (soms ook pijnlijk grappig), eerlijke, maar ook sarcastische manier. Het verhaal is heel reëel en voelt aan alsof je het van dichtbij mee kan maken. Dit komt met name door de vele menselijke en intieme details. Met een open einde houdt Holly de spanning er echter wel in!

“Vind ik leuk?!” is een heerlijke roman die wat mij betreft vooral op jongere vrouwen gericht is. De hoofdpersoon Tori is dertig jaar oud en je leest over hou zij dingen beleefd en ervaart. Vooral dames tussen de twintig en veertig jaar zal dit boek aanspreken en misschien ook wel herkenbaar zijn. Dit wil absoluut niet zeggen dat oudere dames het niet leuk vinden, want mijn moeder (50+) was ook erg enthousiast over het boek!

Een heerlijke roman om tussendoor te lezen voor alle dames
die wel van een beetje ontspanning houden!

“Vind ik leuk?!” is wat mij betreft een echte aanrader om te lezen! Het is geen hoogstaande literatuur, maar het leest wel heerlijk ontspannen. Aangezien ik net zo oud ben als de hoofdpersoon, kan ik me erg goed inleven en ook begrijpen. Het herkenbare maakte het voor mij erg leuk om te lezen, al leef ik natuurlijk wel een heel ander leven dan Tori! Het verhaal heeft herkenbare thema’s en is helemaal van deze tijd. Een heerlijk boek om bijvoorbeeld lekker in de zon, op de bank of in bad te lezen.

Heb jij Vind ik leuk?! al gelezen? Zo ja, wat vond jij ervan? Als je het boek nog niet kende, lijkt het je wat na het lezen van deze recensie? Ik ben erg benieuwd :).

Titel: Vind ik leuk?!
Auteur: Holly Bourne