Wonder Park (film) | Recensie

Wat als het park waar je van droomde werkelijkheid wordt? Wonder Park vertelt het verhaal over een bijzonder pretpark waar de fantasie van een creatief meisje genaamd June tot leven komt. Vandaag (21/8/19) is de DVD en de BlueRay uitgekomen, maar wij mochten hem al eerder kijken. In deze blog vertel ik je meer over de film!

Wonder Park

Een magisch avontuur!

June woont in een fijn en warm gezin met haar vader en moeder in een huis vol met creativiteit. Ze heeft veel creativiteit en fantasie en al haar creaties worden in het klein nagebouwd. Samen met haar moeder fantaseert ze over haar eigen pretpark dat ze Wonder Land noemt,  het park ligt verborgen in het bos. Maar dan ontdekt ze op een dag dat het park helemaal geen fantasie is, maar dat het echt bestaat! June haar moeder wordt ziek en moet voor een behandeling weg, waardoor June alleen met haar vader achter blijft. Ze is erg verdrietig en heeft eigenlijk geen zin meer om te fantaseren. Er is alleen wel één ding, June is de enige die Donder Park kan redden!

Wonder Park is een film voor het hele gezin en heeft een advies leeftijd vanaf 6 jaar. Dit komt met name door wat spannende dingen. Ik ben echter van mening dat kleuters ook prima naar de film kunnen, Daan (bijna 4) vond het ook geweldig! Maar dit is iets wat ouders natuurlijk helemaal zelf moeten bepalen.

Het is een film waar je sowieso om moet lachen, maar er zitten ook stukjes in waar je misschien wel een traantje moet laten. Wonder Land weerspiegeld goed June haar gevoelens. Kinderfilms hebben meestal een boodschap naar kinderen toe en zo ook deze film voor mijn gevoel. De film laat zien hoe ingrijpende gebeurtenissen een kind kunnen veranderen. Van een vrolijk kind vol geweldige ideeën wordt June een meisje die alle vrolijkheid verliest.

Onze mening…

Wij hebben een film middag ingelast op een regenachtige dag en ik moet zeggen, we hebben er alle drie van genoten. Ondanks dat leeftijdsaanbeveling vanaf 6 jaar, heeft Daan (bijna 4) hem wel gewoon gekeken. De boodschap in de film komt bij Daan nog niet over, maar die vond het pretpark helemaal geweldig! Zelf vond ik de film ook erg leuk, zeker met alle mooie kleuren. Eigenlijk heel veel vrolijkheid! Zeker een aanrader op een druilerige dag!

“Wonder Park” kopen

Titel: Wonder Park | Distributeur: Paramount Pictures | Regisseur: Josh Appelbaum | Cast: Jennifer Garner, Matthew Broderick, Mila Kunis | Taal: Engels (met ondertiteling) | Duur: 81 min. | Leeftijd: Vanaf 6 jaar | Uitgave: DVD en Blue Ray | Verschijning Film: April 2019 | Verschijning DVD en Blue Ray: Augustus 2019 | Categorie: Animatie

Bron beeld; Paramount Pictures (ovv Citaatrecht)

WINNAAR – Aan dit artikel was een winactie gekoppeld.
Deze winactie is gesloten en de winnaar heeft persoonlijk bericht ontvangen.

Speelgoed met liefde voor kleintjes én de wereld
VTech wil spelend leren mogelijk maken voor de huidige generaties en generaties die volgen. Dat vraagt om meer eco-vriendelijk speelgoed. VTech is al enkele jaren bezig om verpakkingen en producten steeds duurzamer te maken en introduceerde vorig jaar de Play Green lijn. Gerelateerd