Rompompom schooltje spelen

Rompompom schooltje spelen

Leren is leuk, dat proberen we Daan zeker mee te geven. Door met spelletjes te leren, voelt leren helemaal niet als leren! Daan is nog net iets te jong voor Rompompom schooltje spelen, maar we hebben het wel samen gespeeld. Ik heb het een beetje aangepast op zijn niveau en hebben veel plezier gehad. Ik was het kind en hij de meester, erg leuk hoe hij zijn eigen invulling er aan gaf!

Rompompom

Rompompom is speciaal voor kleuters. Ze vinden leren erg leuk en daarom ontwikkeld Zwijsen speciaal voor kinderen in groep 1 en 2 Rompompom spelletjes. Deze spelletjes sluiten aan bij Schatkist (vaak gebruikt bij het taalaanbod op Nederlandse scholen). Ze stimuleren de ontwikkeling van je kindje op het gebied van taal, lezen, rekenen en sociaal-emotionele vaardigheden.

Rompompom schooltje spelen

Spelenderwijs leren, dat is wat je kindje gaat doen met dit spel. De doos zelf is de klas, één kant is voor de leerling en één kant is voor de juf/meester. In de doos zit alles wat je nodig hebt bij het schooltje spelen.

Op school maken kinderen kennis met letters en cijfers. Als het kind eraan toe is, zal het waarschijnlijk meer willen. Met dit spel kunnen kinderen zelf de juf of meester spelen! De leerlingen kunnen aan de slag met de werkboekjes, de oefenkaarten, de stickers, het diploma, de schoolbel en de speelpoppetjes. Doordat de stiften uitwisbaar zijn, kunnen ze eindeloos oefenen met de leerstof van school.
Met Rompompom schooltje spelen wordt thuis oefenen pas echt een feest!
(Bron: Zwijsen)

Inhoud

De doos

Aan beide kanten van de doos zit een flap die je naar beneden kunt klappen. De ene kant van de doos is nu het bureau van de leerling. De andere kant van de doos is voor de juf of meester. Er moet een presentielijst gemaakt en afgevinkt worden en de weekplanning moet gemaakt worden.

Hulpmiddelen

Gelukkig hoef je nooit alleen schooltje te spelen, want Pompom en Loeloe kunnen alleen de leerlingen zijn. Ook een schoolbel mag natuurlijk niet missen, want hoe weet je anders dat de les begint? Met de stiften kan je hard aan het werk. En als je klaar bent? Dan veeg je gewoon alles weer uit, zodat je de volgende keer weer met een schone lei kan beginnen. In het boekje staat een kort uitleg over alle onderdelen uit de doos.

Les materiaal

Schooltje kan natuurlijk niet zonder dat je ook lesmateriaal hebt! Er zitten drie leuke werkboekjes in voor je kind. Daarnaast zitten er acht opdracht kaarten in, deze kan je invullen en ook weer uitvegen. Er staan bijvoorbeeld teken opdrachten op, een verhaaltje, of een opdracht met lezen en dingen aanwijzen. (De werkboekjes kan je niet opnieuw gebruiken, ik heb even kopietjes gemaakt voor Daan, zodat hij dit ook vaker kan gebruiken.)

Beloningen

Wie goed zijn best doet moet natuurlijk beloond worden! Je kunt gewoon een sticker verdienen! En als je alle opdrachten gemaakt hebt? Dan kan je zelfs de trotse bezitten worden van een Rompompom diploma worden. Dit beslist de juf of meester natuurlijk.

Rompompom spelen met taal

Naast schooltje spelen heb ik ook het boekje spelen met taal gekregen. In dit boekje staan allemaal leuke opdrachten die met taal te maken hebben. Denk hierbij aan verschillen zoeken, luisteren naar woorden, knutselen, ik zie ik zie en rijmen. Erg veel leuke dingen dus, die Daan (3) nu ook al kan.

Wat vonden wij ervan?

Ik vind Rompompom heel erg leuk! Ik had het wel al eens voorbij zien komen, maar had me er nog niet in verdiept. Daan heeft natuurlijk ook nog niet helemaal de leeftijd voor. Toch vond hij het geweldig om schooltje te spelen en mij de les te lezen. Door alles een beetje op zijn niveau aan de te passen lukte het prima. Het viel me heel erg mee hoeveel hij wel al kon, met de nodige hulp natuurlijk. En die schoolbel, ja, die is het helemaal! Nu heb ik een neefje van vier jaar die het natuurlijk ook wilde spelen. Hierbij kon ik wel een heel groot verschil met Daan merken. Mijn neefje, vanaf nu D., was er veel serieuzer mee bezig. Dat komt natuurlijk ook omdat hij al naar school gaat en er een idee bij heeft. Ik vind Rompompom zeker een aanrader! Het spel is erg leuk en uitdagend en ook het boekje ziet er goed uit.

“Rompompom assortiment” kopen

Titel: Rompompom schooltje spelen | Aantal spelers: 1-2 spelers | Leeftijd: 4+ | Taal: Nederlandstalig | Genre: Educatief | Uitgever: Zwijsen | Verschijning: Augustus 2018

Mijn Interactieve Video Microscoop van VTech is Speelgoed van het Jaar in Nederland! Wederom super leuk en leerzaam speelgoed voor de wat oudere kinderen. Alle kleine en grote professoren; welkom in de wereld van virussen en cellen! Mijn Interactieve Video Microscoop valt zeker in de smaak bij alle wijsneuzen van 7 tot 99 jaar! Natuurlijk mag je er ook gewoon mee spelen als je 100 bent 😉 . Turen naar de grootste geheimen van het aardse leven is natuurlijk super indrukwekkend, wie wil dat nu niet? Gerelateerd
De vakjury heeft de winnaars van de Verkiezing Speelgoed van het Jaar 2022 bekend gemaakt! Tijdens de zomervakantie hebben ze 156 stuks speelgoed uitgebreid getest en beoordeeld. Hier zijn uiteinde drie winnaars in 15 categorieën uitgekomen! Vanaf nu mag het publiek, dus ook jij, stemmen op hun favoriet. Dit kan tot en met 28 oktober 2022 en je maakt daarbij ook nog eens kans op een mooie prijs als je stemt! Gerelateerd