Spookslot

Spookslot Bordspel, durf jij het aan?

Op zoek naar een spannend bordspel voor het hele gezin? Het spel Spookslot van 999 Games is dan zeker iets voor jou! Je beweegt in dit ontsnappingsspel door een mooi 3D kasteel, maar pas op! Voordat je het weet wordt er een valstrik geactiveerd… Durf jij het aan en lukt het jou om de uitgang te bereiken?

Wie houdt er nu niet van om af en toe lekker te spoken? Wij vinden dat wel leuk, daarvoor hoeft het trouwens geen Halloween te zijn! Ik kende het spel Spookslot niet, maar ben aangenaam verrast. Het is niet zomaar een bordspelletje, je beweegt je door een spannend 3D kasteel vol met valstrikken!

Spookslot

Het Spookslot, een kasteel waar al jaren geruchten over vreemde gebeurtenissen over rond gaan. Ondertussen wordt het wel een keer tijd om hier een grondig onderzoek naar te doen, een onderzoek dat jullie uit mogen gaan voeren! Als paranormale detective gaan jullie pad… Dan blijken de geruchten waar te zijn en wordt het tijd dat jullie proberen te ontsnappen aan het spook! Dat is een hele uitdaging, want het hele kasteel staat vol met valstrikken. Wie lukt het om als eerste de uitgang te bereiken?

Inhoud

Het is natuurlijk heel gaaf dat het speelbord van Spookslot in 3D vorm is, dit houdt alleen wel in dat er aardig wat onderdelen zijn. In de doos vind je o.a. het spelbord, de spelregels, een glow in the dark spook, 1 metalen kogel, 8 pionnen, 8 glow in the dark voetjes, 1 dobbelsteen, diverse muren, diverse valstrikken en meer!

Spelverloop

Spookslot is geen moeilijk spel, waardoor het super leuk is om met de hele familie te spelen! Houd rekening met een langere voorbereidingstijd dan dat je wellicht bij andere spelletjes gewend bent. De spelregels zijn niet zo moeilijk, het is alleen maar te hopen dat je niet teveel valstrikken tegen komt! Durf jij het aan en weet jij de uitgang te bereiken?

Spookslot

Voorbereiding

Voordat je kan gaan spelen, moet je het hele spookkasteel in elkaar bouwen! Ik vond dat best een klusje, maar uiteindelijk kwamen we er wel uit. Het resultaat, een gaaf 3D kasteel, mag er zeker zijn na het opbouwen!

Spelverloop

De oudste speler mag nu een keer beginnen! De spelers gooien om de beurt met de dubbelsteen en proberen de beste en snelste route naar de uitgang te vinden. Maar… Kom je op een veld in de gevarenzone terecht, dan komt het spook van het Spookslot in actie! En dat spook, die heeft niet het beste met je voor… Hij activeert namelijk één van de vele valstrikken die in het kasteel verstopt zijn. Word je door een valstrik geraakt, dan schrik je natuurlijk en moet je een aantal passen terug doen. Ontsnappen aan dat gemene spook duurt nu alleen maar langer!

Einde

De speler die het als eerste lukt om de uitgang van het Spookslot te bereiken heeft het spel gewonnen. Verdient natuurlijk, want hij heeft ondanks alle valstrikken toch snel de uitgang weten te bereiken.

Wat vinden wij van Spookslot?

Wij kregen Spookslot om tijdens Halloween lekker griezelspelletjes te kunnen spelen! Nou, dat griezelen is gelukt… Daan (6) was helemaal enthousiast toen hij zag dat het speelbord in 3D was. Het in elkaar zetten was wel even een klusje, maar door goed te lezen en te kijken is het allemaal gelukt. Dankzij de duidelijke spelregels was het voor iedereen duidelijk wat er moest gebeuren. Daan had nog wel een beetje hulp nodig, maar dat is helemaal niet erg! Wij raden het spel zeker aan om te spelen!

Ideaal! In de spelregels staat ook hoe je het geheel weer netjes in de doos krijgt!

“Spookslot” kopen

Titel: Spookslot | Aantal spelers: 2-6 spelers | Leeftijd: 6+ | Speeltijd: 25-40 min. | Taal: Nederlandstalig | Genre: Bordspel | Uitgever: 999 Games