Toy^2 Track Connectors Slopes, bouw nog hoger met je Duplo en houten spoor!

Duurzamer spelen kan door klassiek speelgoed met elkaar te combineren. Eerder schreef ik al over de Toy^2 Track Connectors, waarmee je je houten spoor met Duplo kan combineren! Beide soorten speelgoed waren hier in een doos op zolder beland, maar de track connectors maakten dat Daan er weer graag mee speelde. Een nieuw onderdeel van het Toy^2 speelgoed zijn de Slopes, waar wij een setje van kregen. Wederom werd het “oude” speelgoed weer aantrekkelijk om mee te spelen.

Dankzij de nieuwe Toy^2 Slopes kan je een nog mooiere/hogere helling voor je trein bouwen dan dat je dat voorheen kon doen. Zo blijft het ook voor oudere kinderen enorm interessant om mee te spelen. Het bouwkundige inzicht wordt natuurlijk steeds beter en daarnaast speelt ook fantasie een grote rol bij het bouwen van de banen. De Slopes zijn wat mij betreft dan ook een mooie aanvulling op de reeds bestaande artikelen.

Toy^2 Track Connectors

Met de Track Connectors van Toy^2 kan het houten spoor (van o.a. Brio, Lidl en Ikea, dit past namelijk allemaal op elkaar) verbonden worden met Duplo (BiOBUDDY of andere passende blokken). Je kunt nog steeds mooie spoortrajecten maken met het houten spoor, maar de toevoeging is dat je het spoor nu ook gemakkelijk omhoog kunt laten gaan. De nieuwste aanwinst van Toy^2, de Slopes, zorgen ervoor dat je je baan nog hoger kunt maken dan dat je al kon. Dankzij de Track Connectors kan je dus nu je favoriete speelgoed met elkaar verbinden voor nog meer speelplezier.

Laten we een baan gaan bouwen met de nieuwe Slopes!

“Moet ik even een super coole baan bouwen mama?” Daan was direct enthousiast toen het pakket binnen kwam met nieuwe Toy^2 Track Connectors en Slopes. Zijn doel was niet zozeer om een hele baan te bouwen voor de trein, nee, het moest zo hoog en zo steil mogelijk! Ik snap hem helemaal, want hoe leuk is het om je baan in één keer heel erg omhoog te laten gaan? Des te meer Slopes je op elkaar zet, des te steiler de helling wordt. Op de foto hieronder zie je wat voor helling je met drie Slopes kan maken. Met minder Slopes wordt de helling natuurlijk minder steil en met met wordt hij nog steiler.

Speciaal voor de foto’s ging Daan aan de slag met een baan die zo steil mogelijk was! Hij is er hard mee bezig geweest en was helemaal trots op het resultaat. Dit resultaat zie je op de foto bovenaan dit artikel. Het enige nadeel was dat de zelfrijdende trein niet bij de helling omhoog kwam, maar Daan zei dat het wel vet cool was dat zijn spoor nu zo hoog kon worden!

Langere levensduur en meer speeltijd!

Met de Toy^2 Track Connectors is het dus mogelijk om houten treinrails (bijvoorbeeld van BRIO® of IKEA) te verbinden met DUPLO®-bouwstenen of vergelijkbaar. Hierdoor kun je met je kinderen:

• Geweldige houten treinrails bouwen!
  • Samen bouwen, ook als er sprake is van een leeftijdsverschil.
  • Zelfs voor volwassenen wordt het bouwen van een toffe baan nu een uitdaging!
  • Oud speelgoed een nieuw leven geven, waardoor het speelgoed duurzamer wordt en nog meer speeltijd oplevert.

TOY^2 Railverbinders verbindt niet alleen speelgoed met elkaar, maar ook kinderen en volwassenen!

Meer over de Toy^2 Track Connectors…

De Toy^2 Track Connectors winnen ondertussen al aan bekendheid hier in Nederland, maar ze zijn nog niet overal verkrijgbaar. In de Scandinavische landen zijn de Track Connectors echter al heel erg groot. De Track Connectors worden met veel zorg voor het milieu gemaakt, ze zijn gemaakt van plastic wat goed te recyclen is. Er zijn ook verschillende pakketten verkrijgbaar. Zo kan je klein beginnen met een starterspakket, of je gaat gelijk aan de slag met een Engineer set waarmee je al alles uit de kast kunt halen! De Toy^2 Track Connectors zijn in deze Nederlandse webshop te bestellen, zie hieronder de verschillende sets die verkrijgbaar zijn. De pakketjes met Slopes heb ik hier nog niet gespot, maar je kunt ze wel via de website van Toy^2 zelf bestellen.

Track Connector – Allround – Small | Track Connector – Allround – Medium | Track Connector – Basic Pack – SmallTrack Connector – Basic Pack – Medium | Track Connector – Basic pack – Large | Track Connector – Engineer Set | Track Connector – Engineer set – Huge

Wat vinden wij van de Slopes?

Vet cool! Aldus Daan. En hij heeft gelijk, want voor hem geldt hoe groter het bouwwerk, des te beter het is! Dankzij de nieuwe Slopes van Toy^2 kan hij nu mooie hoogtes bereiken. De combinaties Duplo en houten spoor was al een succes nadat we de eerste set van Toy^2 ontvingen en de Slopes zijn hier een hele mooie aanvulling op, ze zorgen voor nog meer mogelijkheden! Mede dankzij het duurzame karakter van dit speelgoed ben ik er enorm fan van.

Deze combinatie van speelgoed is echt zo’n combinatie die je bewaard voor je kleinkinderen later!