Undercover Detective spel

Undercover detective spel, meer dan 2,5 uur speelplezier!

Het Undercover detective spel, het super spannende onderzoeksspel dat gegarandeerd zorgt voor uren speelplezier! Een soort escaperoom, maar dan net iets anders en gewoon thuis! Wij hebben een super leuke avond gehad en ik vind deze toffe game dan ook zeker een aanrader! Waarom? Het is een spannend en uitdagend detectivespel, dat je opdrachten op laat lossen op verschillende manieren… Lukt het jou ook om de bende op te rollen en een moord op te lossen?

Je kunt natuurlijk alleen dit detectivespel spelen, maar samen is het veel leuker! Althans, als je het op kan brengen om naar elkaar te luisteren! Ik weet van mij en mijn man dat we graag even in discussie gaan met elkaar, niet graag ons ongelijk toegeven en slecht luisteren naar een ander. Klinkt als een perfect team toch? Toch hebben we samen wel de opdrachten op weten te lossen!

Undercover detective spel

Tijd om een moord op te gaan lossen en een bende op te rollen! Dat begint natuurlijk met een briefing, want je moet ergens beginnen! In de doos vind je 3 enveloppen die allemaal informatie en/of bewijsmaterialen bevatten. En dan… Dan is het tijd voor het echte werk!

[Ik ga niet teveel over het spel verklappen, het is en blijft natuurlijk een mysterie dat je zelf op moet lossen als je het spel aanschaft!]

Undercover Detective spel - Inhoud

Start

Oké, we hadden de briefing goed doorgenomen, de enveloppen geopend en dan? Het was even zoeken hoe we nu moesten beginnen, want we hadden niet door dat je dus een website nodig had! Toen we dat eenmaal ontdekt hadden konden we helemaal los!

Spelverloop

Eenmaal online ontvang je meer informatie en kan je gaan werken aan je eerste onderzoeksverslag waarin je vier vragen moet beantwoorden. Deze antwoorden kan je vinden in je eigen informatie pakket, maar ook online. Naast de website van het spel zelf, waarin je met je opdrachtgever communiceert en waar je aanvullende informatie op kan vragen van onderzoeken, zijn er nog meer plekken waar je informatie vandaan kan halen. Denk bijvoorbeeld aan Facebook profielen, een Onedrive die je moet kraken (leuk om te doen) en meer externe websites.

Het spel is dus veel meer dan alleen maar de drie enveloppen die in de doos zitten. Na het indienen van een onderzoeksverslag ga je een stap verder in het onderzoek. Je komt steeds een stapje dichterbij het oplossen van de moord en het oprollen van de bende. Als het oprollen van de bende gelukt is, dan heb je je opdracht voltooid.

Wat wij ervan vonden?

Ik vind het heel leuk om dingen uit te zoeken, maar mijn geduld is wel snel op. Menno heeft veel meer geduld en die heeft uiteindelijk ook alles opgelost. Verwacht niet dat je in één of twee uurtjes klaar bent (ik dacht het namelijk wel even in die tijd te fixen), je bent echt wel langer bezig! Dat maakt het eigenlijk ook heel leuk, niet alles is voor hand liggend en doordat je zelf ook je onderzoek online moet doen gaat het spel ook echt leven!

Undercover Detective spel - opgelost!
Hoppah! Menno heeft de bende weten op te rollen!

Aanrader of niet?

Undercover is wat mij betreft zeker een aanrader. In eerste instantie vond ik het spel, dat qua speelbaarheid beperkt is best pittig, maar daar kom ik op terug! Bedenk je eens wat het kost om naar een escaperoom te gaan… Daarnaast is het spel niet alleen de enveloppen in de doos, maar er is een heel netwerk met online data opgezet, echt super tof! Je kunt het prima alleen spelen, maar het is nog leuker om het samen te doen natuurlijk!

“Undercover detective spel” kopen

Titel: Undercover detective spel | Aantal spelers: 1-4 spelers | Leeftijd: 12+ | Speeltijd: > 2,5 uur | Taal: Nederlandstalig | Genre: Escaperoom | Uitgever: Lannoo

Fan van dit soort spelboxen? Check dan ook eens deze spelboxen!