De Jaagster

De Jaagster

De Jaagster” geschreven door “Kate Quinn” is een boek met historische feiten, liefde en verraad! Alles vind je terug in dit prachtig geschreven boek, dat zeker een aanrader is voor elke liefhebber van oorlogsboeken. Een Britse oorlogscorrespondent gaat op zoek naar de Jaagster, een vrouw die de meest gruwelijke misdaden gepleegd heeft… Het is nog nooit iemand gelukt om haar te pakken te krijgen, zou het Ian wel lukken?

De Jaagster

De jaagster is een razend spannend verhaal vol waargebeurde historische feiten,
liefde en verraad, dat van het begin tot het einde boeit.

De Jaagster

Een boek geschreven door de ogen van verschillende personen. Ian, Nina en Jordan. Drie personen die vanuit hun eigen perspectieven hun verhaal doen, zodat je als lezer zijnde het complete plaatje krijgt.

Nina is een Russische pilote die opgegroeid is bij een mishandelende vader bij een meer in Siberiรซ. Ian is een Britse oorlogscorrespondent die de oorlog verwerkt door met zijn jongere Joodse collega naziโ€™s op te sporen. Jordan is een jonge Amerikaanse die haar vader verliefd ziet worden en graag een beroemde fotografe wil worden. In alle drie de verhaallijnen wordt terug geblikt naar de oorlog in Rusland en Polen.

“Het is 1946. De Britse oorlogscorrespondent Ian Graham is erop gebrand de vrouw te pakken te krijgen die bekendstaat als die Jรคgerin โ€“ de jaagster. De vrouw heeft gruwelijke misdaden gepleegd, maar daarnaast wordt Ian gedreven door een heel persoonlijke reden. Het lijkt een onmogelijke opgave om haar te vinden, tot hij Nina Markova ontmoet, een Russische pilote die tijdens de oorlog in vijandelijke handen viel maar wist te ontsnappen. Zij is de enige die ooit oog in oog heeft gestaan met de jaagster en het heeft overleefd. Ondertussen maakt de zeventienjarige Jordan in Amerika kennis met de nieuwe verloofde van haar vader, een vrouw met een licht Duits accent en een verleden waarover ze niet wil praten…” (Bron: achterflap boek)

“De Jaagster” is een boek voor alle liefhebbers van oorlogsboeken. Waar vrouwen soms twijfelen over oorlogsboeken, is dit zeker een aanrader! Misschien zijn de historische feiten niet helemaal je ding, maar de liefde en het verraad maken het een prachtig en boeiend verhaal!

Dankzij de verschillende verhaallijnen vind ik het een boeiend boek, als is het soms wel een beetje voorspelbaar. Dar voorspelbare is ergens ook wel leuk, want je krijgt verder zoveel te lezen, dat het helemaal niet hinderlijk is in mijn ogen!

“De Jaagster”, een boeiend en meeslepend boek!

Mijn mening over de Jaagster

Je zou het misschien niet verwachten, maar ik ben een liefhebber van oorlogsboeken. Toen ik dit boek voorbij zag komen, wist ik direct dat ik het wilde lezen. Daar heb ik geen spijt van gekregen! Wat een prachtig en spannend boek is dit. Het historische aspect gemengd met de liefde, beter kan een boek boor mij niet zijn. Ik werd meegesleept in het verhaal, dat prachtig geschreven is door Kate. Zeker een aanrader om te lezen als je van boeken over de oorlog houdt!

De Jaagster

Titel: De Jaagster
Auteur: Kate Quinn