Het goede voorbeeld

Het goede voorbeeld

โ€œHet goede voorbeeldโ€ is een boekje met tips over hoe je je kind positieve kwaliteiten mee kunt geven. Kinderen moeten tegenwoordig al erg veel en dat is niet altijd even makkelijk. Ik vind het altijd erg leuk om te lezen over opvoeden, of het nu strookt met mijn ideeรซn of niet, vaak haal ik er wel bruikbare tips uit.ย  Zo ook uit dit leuke boekje, waar ik je in deze blog meer over ga vertellen.

Twaalf positieve kwaliteiten die welke ouder aan zijn kind wil meegeven.

Het goede voorbeeld

Het goede voorbeeld. Over positieve kwaliteiten die elke ouder aan zijn kind mee zou willen geven.

“Het goede voorbeeld”ย  is een boek dat je een heleboel tips en ideeรซn geeft over hoe je op een ongedwongen, authentieke manier oprecht twaalf waarden in het alledaagse leven van je kind kan integreren. De samenleving veranderd razendsnel, er wordt steeds meer gerelativeerd en in twijfel getrokken. Het valt dan ook niet altijd mee om je kinderen het goede voorbeeld te geven van hoe je zou kunnen leven. Kinderen hebben een fundamentele basis nodig van waarden en oriรซntatiepunten, hierdoor wordt hun zelfvertrouwen versterkt en kunnen ze gezonde relaties met de mensen om zich heen opbouwen.

Ouders hebben een voorbeeldfunctie, je kindje kijkt naar hoe jij handelt en wat je houding is en zal deze vaak overnemen. Christiane is ouderadviseur en coach voor opvoedingsvragen en probeert je in dit boek met tips en ideeรซn uit te leggen hoe je kind belangrijke waarden mee kunt geven.

De schrijfstijl

De schrijfstijl is informatief en begrijpelijk voor iedereen. Door voorbeelden krijg je goede tips en ideeรซn over hoe je bepaalde zaken aan kunt pakken. In twaalf hoofdstukken worden twaalf waarden besproken. Dit zijn; geborgenheid, eigenwaarde, medeleven, goed met conflicten kunnen omgaan, zelfstandigheid, respect, eerlijkheid, interesse in de wereld, voeding voor de ziel, gevoel voor schoonheid, natuurgevoel en humor en vriendelijkheid. Bij alle waarden kan je zelf uit de tips en voorbeelden halen wat jou zou kunnen helpen om je kindje deze waarden bij te brengen. Het is overzichtelijk, goed te begrijpen en een fijn naslagwerk.

In het boek worden twaalf waarden behandeld, die eigenlijk alle kinderen mee zouden moeten krijgen. Aangezien iedereen anders is, kan een ieder dit op zijn eigen manier aanpakken. Het boek geeft fijne tips en inzichten. Het laat je nadenken over hoe je zelf met de bovengenoemde waarden om gaat. In vind het een aanraden voor alle ouders, maar ook opa’s en oma’s en mensen die met kinderen werken vinden het boek erg interessant denk ik.

Het goede voorbeeld is een informatief boek. Heft geeft je informatie over hoe je je kind bepaalde waarden mee kunt geven. Je krijgt voldoende tips en ideeรซn om hiermee aan de slag te gaan en door de voorbeelden is het allemaal erg duidelijk. Doordat de samenleving veranderd, veranderen ook onze waarden. In deze tijd moet je anders in het leven staan dan vroeger.

Tijdens het lezen van het boek kwam ik er dan ook achter dat er voor mij ook nog genoeg te leren valt. In de tijd dat ik Daan dus bepaalde waarden bij wil brengen, moet ik ook goed naar mezelf kijken. Kinderen zien hun ouders als voorbeeld en dus zal ik me ook zo moeten gedragen. Zelf zal ik dus ook moeten leren hoe ik me tegenover Daan presenteer, want hij neemt dit van mij over. Het is een leuk boekje, waar we zeker iets aan hebben en ik zou het ook aanraden aan een ieder die ook met dit onderwerp aan de slag wil.

Een informatief boek, dat je soms inzichten geeft die je nog niet kende, of niet aan gedacht had. Met diverse tips en ideeรซn kan je weer aan de slag om je kind positieve kwaliteiten en waarden mee te geven in het leven.

Het goede voorbeeld

TitelHet goede voorbeeld
AuteurChristiane Kutik